بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 950209149
نویسنده : محمدعلی ملائی سیدآبادی
عنوان پایان نامه : تاثیر قابلیتهای بازاریابی و عملکرد جاری بازار بر کارایی هزینه شرکتها (مورد مطالعه: شرکت های فعال در شهرک صنعتی رشت)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - بازرگاني بين المللي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :سید مظفر میربرگ کار, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : بنگاههاي اقتصادي با پذیرش استراتژي هاي رهبري هزینه میتوانند از مزایاي رقابتی برخوردار شده و در رقابت موفقیت لازم را بدست آورند. هدف اصلي اين تحقيق سنجش تاثیر قابلیتهای بازاریابی و عملکرد جاری بازار بر کارایی هزینه شرکتهای فعال در شهرک صنعتی رشت است. از اینرو دادههای 50 شرکت فعال در شهرک صنعتی رشت مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. برای نمونه گیری از سرشماری استفاده شده است. بدین معنا که دادههای تمام اعضای جامعه آماری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. جهت جمع آوری دادهها از ابزار پرسشنامه استفاده شد. روایی پرسشنامه با استفاده از روایی صوری و تحلیل عاملی (0.867) و پایائی آن با گزارش ضریب آلفای کرونباخ (0.961) مورد تائید قرار گرفت. جهت آزمون فرضیهها از تکنیک معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج حاصل نشان داد که قابلیت بازاریابی بر شدت رقابت و کارایی هزینه اثر مثبت و معنی داری دارد و همچنین عملکرد جاری بازار نیز بر شدت رقابت و کارایی هزینه اثر مستقیم و معنی داری دارد. قابلیت بازاریابی با توجه به نقش میانجیگری شدت رقابت با ضریب 0.68 بر کارایی هزینه تاثیر مثبت و معنیداری دارد و عملکرد جاری بازار نیز با توجه به نقش میانجیگری شدت رقابت با ضریب 0.32 بر کارایی هزینه تاثیر معنیداری دارد.
كلمات كليدي : کلمات کلیدی: قابلیت بازاریابی، شدت رقابت، عملکرد جاری بازار، کارایی هزینه، شهرک صنعتی رشت.
تاريخ دفاع : 1397-6-20