بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 950214635
نویسنده : رضا خضردوست
عنوان پایان نامه : عارضه‌یابی و رتبه‌بندی عوامل مؤثر در شکست مدیریت استراتژیک در شرکت‌های سایز بزرگ
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :نرگس دل افروز, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : هدف از انجام پژوهش حاضر، عارضه‌یابی و رتبه‌بندی عوامل مؤثر در شکست مدیریت استراتژیک در شرکت‌های سایز بزرگ است. پژوهش از حیث هدف کاربردی و از نوع توصیفی – پیمایشی می¬باشد. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه متخصصان و خبرگان شرکت مخابرات هستند که تعدادشان 191 نفربوده و به روش تمام شماری، تعداد 191 نفر نیز به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته می¬باشد که پایایی آن به روش آلفای کرونباخ و روایی آن به روش روایی صوری مورد تایید قرار گرفت. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها در بخش آمار توصیفی از نرم افزار آماری SPSS23 و در بخش آمار استنباطی از روش مدلسازی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار آماری Lisrel8.80 اقدام شده است. یافته¬های تحقیق نشان داد که عواملی از قبیل: تغییر سریع شرایط و عدم توانائی در مدیریت تغییر، عدم توازن بین کسب‌وکار جاری و استراتژی گروه¬های غیررسمی، عدم‌تشخیص صحیح گلوگاه، فقدان شایستگی‌های کلیدی، دل‌بستگی به استراتژی گذشته، ارتباط نامناسب برنامه با چشم انداز، عدم وجود قوانین و سازکارهاي شناسایی و حل مشکلات اجرایی و آموزش و هدایت ناکافی از مهمترین عوامل موثر بر شکست مدیریت استراتژیک در شرکت مخابرات هستند و در بین عوامل شناخته شده بیشترین میزان تاثیر مربوط به عدم تشخیص صحیح گلوگاه به میزان 74/0 می¬باشد. بر این اساس تقویت مهارت¬های مدیران و برنامه ریزان استراتژیک سازمان در تشخیص گلوگاه ها و موانع سازمان ضروری می¬باشد.
كلمات كليدي : استراتژی، برنامه ریزی استراتژیک، مدیریت استراتژیک، شرکت مخابرات ایران
تاريخ دفاع : 1397-10-10