بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 930302603
نویسنده : زهرا حسینزاده صیقلانی
عنوان پایان نامه : ایس ریدر: بررسی تاثیر نرم افزار تقویت مهارت سلاست خواندن بر پیشرفت مهارتهای سلاست خواندن و درک مطلب زبان دوم در میان زبانآموزان ایرانی سطح متوسط زبان انگلیسی
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :حامد بابائی شلمانی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : پژوهش حاضر به دنبال بررسی تاثیر استفاده از نرم افزار تقویت مهارت سلاست خواندن بنام ایس ریدر بر پیشرفت مهارتهای سلاست خواندن و درک مطلب زبان دوم در میان زبانآموزان ایرانی سطح متوسط زبان انگلیسی می باشد. برای انجام این پژوهش، 60 زبان آموز سطح متوسط مدرسه پیش دانشگاهی بهاردانش در رشت به صورت تصافی و از طریق آزمون پِت انتخاب شدند. سپس، این زبان آموزان به دو گروه شرکت کننده 30 نفری با نامهای گروه آزمون و شاهد تقسیم شدند. برای ارزیابی دانش درک مطلب زبانآموزان (از لحاظ سلاست خواندن و درک مطلب) پیش از شروع دوره آموزشی، پیش آزمون درک مطلب از هر دو گروه آزمایشی و شاهد گرفته شد. سپس، دوره آموزشی شروع شد و به گروه آزمایشی روشی آموزشی با نرمافزار ایس ریدر داده شد، در حالی که در آموزش گروه شاهد از روش های سنتی درک مطلب استفاده گردید. در نهایت، به منظور ارزیابی تفاوت های احتمالی عملکرد گروه های تجربی و شاهد، پس آزمونی در خصوص درک مطلب به زبان آموزان هر دو گروه حاضر در دروههای آموزشی صورت پذیرفت. دادههای جمعآوری شده از طریق تجزیه و تحلیل آزمون تی مورد ارزیابی قرار گرفتند. یافتههای تحقیق نشان داد که: الف) تمرین سریعخوانی از طریق تمرینات فشرده خواندن تاثیر قابلتوجهی بر پیشرفت مهارتهای سلاست خواندن و درک مطلب در میان زبانآموزان ایرانی سطح متوسط زبان انگلیسی دارد، ب) استفاده از ایس ریدر به عنوان نرم افزار تقویت مهارت سلاست خواندن، تاثیر قابلتوجهی بر پیشرفت مهارتهای سلاست خواندن و درک مطلب در میان زبانآموزان ایرانی سطح متوسط زبان انگلیسی دارد، و ج) اختلاف معناداری میان اثرات خواندن از طریق تمرینات فشرده و استفاده از نرمافزار تقویت مهارت سلاست خواندن بر پیشرفت مهارتهای سلاست خواندن و درک مطلب در میان زبانآموزان ایرانی سطح متوسط زبان انگلیسی وجود دارد. یافتههای این تحقیق برای مدرسین زبان، طراحان برنامه درسی، برنامه ریزان دورههای آموزشی و زبانآموزان خواهد بود.
كلمات كليدي : ایس ریدر، مهارت سلاست خواندن، درک مطلب
تاريخ دفاع : 1396-11-10