بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 950023652
نویسنده : نرجس موسی نژاد
عنوان پایان نامه : تبیین وفاداری به برند مشتریان بانک ملی استان گیلان با تأکید بر تجربه برند و وابستگی عاطفی
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) : ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : با توجه به این که امروزه تنوع بانک ها و خدمات ارائه شده توسط آنها رو به افزایش بوده است این تحقیق به تبیین وفاداری به برند مشتریان بانک ملی استان گیلان با تأکید بر تجربه برند و وابستگی عاطفی پرداخته است. تحقیق حاضر براساس نوع هدف کاربردی و از نظر ماهیت توصیفی است. روش گردآوری دادهها میدانی و ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه بوده است. جامعه آماری تحقیق حاضر مشتریان بانک ملی در استان گیلان است. 275نفر به عنوان نمونه تحقیق از طریق فرمول کوکران برای جامعه نامحدود بدست آمد. روش نمونه برداری در این تحقیق غیراحتمالی در دسترس بوده است. برای بررسی پایایی پرسشنامه از آلفای کرونباخ بهره برداری شد که برای همهی متغیرها بالاتر از 7/0 بدست آمد. جهت تجزیه و تحلیل دادهها از معادلات ساختاری از نرم افزارهایSPSS و smart pls2 استفاده شد.از 3 فرضیه ارائه شده در تحقیق همه آنها مورد تأیید قرار گرفتند، که عبارتند از (تجربه برند بر وفاداری به برند تأثیر گذار است، وابستگی عاطفی به برند بر وفاداری برند تأثیر گذار است و تجربه برند بر وابستگی عاطفی به برند تأثیر گذار است). هم چنین نقش جنسیت و سن در رابطه بین متغیرها مورد بررسی قرار گرفت. که در همه موارد به جز تجربه برند بر وفاداری، تجربه برند بر وابستگی به برند و در مورد جنسیت وابستگی به برند بر وفاداری برند مورد تأیید قرار گرفت.
كلمات كليدي : تجربه برند، وابستگی عاطفی، وفاداری به برند
تاريخ دفاع : 1397-8-6