بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930386183
نویسنده : شقایق رحمانی
عنوان پایان نامه : تاثیر آموزش نگارش از طریق ادغام آموزش زبان به کمک رایانه و رویکرد کلی زبان بر توانایی نگارش زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجه
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :مرجان حیدرپور میمه, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : مطالعه حاضر تاثیر ادغام آموزش زبان به کمک رایانه و رویکرد کلی به زبان در توانایی نگارش زبان آموزان زبان انگلیسی در سطح مبتدی را مورد بررسی قرار داد. مطالعه حاضر در موسسه زبان شکوه در تالش، ایران انجام شد. برای رسیدن به این هدف، تست سریع آکسفورد (2004) برای همگنسازی زبان آموزان (48 نفر) اجرا شد. زبان آموزانی که معیار انتخابی را دارا بودند، به دو دسته تقسیم شدند: گروه گواه (16 نفر) و گروه آزمایش(16 نفر). به شرکت کنندگان در گروه آزمایش آموزش مهارت نگارش به کمک رایانه و رویکرد کلی به زبان به مدت 6 هفته ارائه شد (2 جلسه در هر هفته و 75 دقیقه در هر جلسه) و گروه گواه تحت آموزش سنتی نگارش قرار گرفت. پیش آزمون و پس آزمون از مهارت نگارش انجام شد واز آزمون t برای مقایسه نمرات آزمون در هر گروه و بین پس آزمون های هر دو گروه استفاده شد. نتایج نشان داد که در حالی که دو گروه از نظر توانایی نگارش قبل از آموزش همگن بودند، در پس آزمون گروه آزمایش عملکرد بهتری نسبت به گروه گواه داشت. می توان اینگونه نتیجه گرفت که آموزش نگارش از طریق ادغام آموزش زبان به کمک رایانه و رویکرد کلی به زبان یک مدل موثر می‌باشد که به طور معناداری به بهبود توانایی نگارش زبان آموزان کمک می‌کند. یکپارچگی برنامه‌های آموزش زبان به کمک رایانه و رویکرد زبانی اینگونه از دستگاه‌های پویا باعث تسهیل یادگیری می‌گردد. به نویسندگان و طراحان کتاب‌های درسی توصیه می‌شود که توجه ویژه‌ای به یادگیری آموزش زبان از طریق توجه به معنا و نگارش نمایند.
كلمات كليدي : آموزش نگارش، ادغام آموزش زبان به کمک رایانه، توانایی نگارش
تاريخ دفاع : 1395-11-30