بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 950022572
نویسنده : علیرضا خوشچهره
عنوان پایان نامه : تاثیر فعالیتهای بازاریابی رسانه اجتماعی بر ارزش ویژه برند و پاسخ مشتریان (مورد مطالعه: شرکت هواپیمائی آسمان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني-بازرگاني داخلي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , دکتر حمید فتوحی,
استاد مشاور () : ,
چكيده : هدف این مطالعه بررسی تاثیر فعالیتهای بازاریابی رسانه اجتماعی بر ارزش ویژه برند و پاسخهای مشتریان می باشد. پژوهش انجام شده، از نظر روش از نوع تحقیقات توصیفی و از نظر هدف، در دسته تحقیقات کاربردی قرار می¬گیرد. بر اساس روشهای جمع¬آوری داده نیز از نوع تحقیقات میدانی می¬باشد. در این تحقیق برای حمع آوری داده های مورد نیاز از نمونه، از پرسشنامه¬ای شامل 23 سوال استفاده شده است. براي اندازه گیری متغیرها نیز از مقیاس 5 گزینه¬ای لیکرت استفاده شده است. روایی پرسشنامه تحقیق به روش محتوا و سازه و پایایی پرسشنامه با استفاده از آلفای کرونباخ و پایایی ترکیبی مورد بررسی قرار گرفته و تایید شد. جامعه آماری مورد بررسی در تحقیق مشتریان شرکت هواپیمائی آسمان در شهر رشت می¬باشند که از خدمات این خط هواپیمائی و همچنین رسانه¬های اجتماعی آن در فضای مجازی استفاده می¬کنند و تعداد آنها به دلیل محدودیت های آماری، نامحدود در نظر گرفته شده است. نمونه¬گیری در این پژوهش، به روش غیراحتمالی در دسترس صورت گرفته است و تعداد 344 نفر به عنوان نمونه نهائی تحقیق، در تجزیه و تحلیلها بررسی شدند. برای تجزیه¬ و ¬تحلیل داده¬های تحقیق نیز از تکنیک حداقل مربعات جزئی با استفاده از نرم افزار SMART PLS 2 استفاده گردید. نتایج آزمون مدل و فرضیات نشان داد که فعالیتهای بازاریابی رسانه اجتماعی تاثیر معناداری بر آگاهی از برند و تصویر برند دارد. همچنین آگاهی از برند بر تبلیغات دهان به دهان تاثیر معنادار داشته در حالیکه بر تصویر برند تاثیر معناداری نداشته است. تصویر برند نیز بر تبلیغات دهان به دهان و تعهد مشتریان تاثیر معناداری داشته است.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی: بازاریابی رسانه اجتماعی، ارزش ویژه برند، تبلیغات دهان به دهان، هواپیمائی آسمان
تاريخ دفاع : 1397-6-21