بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 940004418
نویسنده : زهرا اکتشافی
عنوان پایان نامه : مطالعه مقایسه ای تاثیر فعالیت های ارتباطی فردی در مقابل فعالیت های ارتباطی جمعی برپیشرفت دانش عبارت های فعلی در میان دانش آموزان سطح میانی ایرانی
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :آرش سحرخیز عربانی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : هدف این تحقیق مقایسه تاثیر فعالیت های ارتباطی فردی در مقابل فعالیت های ارتباطی جمعی بوده است تا ببینیم به عنوان ابزاری برای آموزش لغات، تاثیر قابل ملاحظه ای بر فراگیری عبارت های فعلی قابل تفکیک و تفکیک نشدنی دارد یا خیر. بدین منظور 35 دانش آموز در سطح میانی انتخاب شدند و بعد از آزمون همگن سازی، آن ها به دو گروه مجزا تقسیم شدند که شامل گروه ارتباطی جمعی و گروه ارتباطی فردی بود. گروه انفرادی از طریق خواندن داستان کوتاه به طور مداوم در خارج از کلاس با پرکردن جاهای خالی و تمرین های وصل کردنی که در پایان متن وجود داشت به فراگیری عبارت های فعلی پرداختند. در گروه های جمعی تمامی فعالیت ها با تمامی اعضای گروه تقسیم شد. دانش آموزان مشکلاتشان را با یکدیگر بحث می کردند و پاسخ هایشان را با هم مقایسه می کردند و اشتباهات ادراکی را در صورتی که هم گروهی هایشان مرتکب اشتباه می شدند، تصحیح می کردند. به علاوه، بر اساس سئوالات تحقیق، نمونه هایی از آزمون های t مستقل و همینطور نمونه هایی از آزمون های t گروهی یا جفتی برای مقایسه ی نمرات پیش آزمون و پس آزمون استفاده شد. به طور خلاصه، براساس یافته های این تحقیق و با توجه به فرضیه های اول و دوم تحقیق، اینگونه پیداست که هر دو گروه دانش آموزان، دانششان در عبارت های فعلی بهبود یافته بود، اگرچه نتایج حاصل از سئوال سوم تحقیق نشان داد که فعالیت های ارتباطی جمعی فواید بیش تری داشت. در این تحقیق اینگونه به نظر می رسد که رویکردهای مشارکتی به تعداد بیش تری از زبان آموزان این اجازه را می دهد که صلاحیت استفاده از عبارت های فعلی را مورد آزمون قرار دهند و همینطور اظهارات یا نظراتی را در محیطی کاملا امن برای افزایش یادگیری خود و یکدیگر دریافت کنند. به علاوه، تحقیقات بیش تری جهت افزایش و بررسی جزییات تکنیک ها نیاز است چراکه آن ها تنها محدود به موارد این تحقیق نیستند. همچنین تحقیقات بیش تری می توانند این مسئله را در زمینه های دیگرمانند، مهارت شنیداری، نوشتاری و یا واژگان تکنیکی در دوره های انگلیسی با اهداف ویژه مورد بررسی قرار دهند.
كلمات كليدي : مطالعه مقایسه ای، فعالیت های ارتباطی، پیشرفت دانش
تاريخ دفاع : 96-11-11