بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 950118871
نویسنده : زهرا خوش سرور
عنوان پایان نامه : تأثیر هویت و تعاملات نام تجاری بر شناخت نام تجاری با تأکید بر جذابیت نام تجاری (مورد مطالعه: مشتریان شرکت هواپیمایی ماهان ایر در رشت )
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :یلدا رحمتی غفرانی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : با توجه به گسترش استفاده از خدمات شرکت های هواپیمایی شناخت نام تجاری از سوی استفاده کنندگان زمینه سودآوری را برای شرکت های هواپیمایی فراهم می سازد از طرفی با توجه به پرهزینه بودن این صنعت شناخت نام تجاری موجب حفظ رابطه تعاملی مشتری با برند و استفاده از آن در آینده می گردد در این تحقیق به بررسی تأثیر هویت و تعاملات نام تجاری بر شناخت نام تجاری با تأکید بر جذابیت نام تجاری در مشتریان شرکت هواپیمایی ماهان ایر رشت پرداخته می شود. این تحقیق براساس نوع هدف کاربردی است. روش گردآوری داده‌ها میدانی بوده است. به منظور گردآوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری این تحقیق استفاده کنندگان از خدمات هواپیمایی شرکت ماهان ایر در شهر رشت است. 376 نفر به عنوان نمونه از طریق فرمول کوکران برای جامعه نامحدود بدست آمدند. برای بررسی پایایی پرسشنامه از آلفای کرونباخ بهره برداری شد که برای همه‌ی متغیرها بالاتر از 7/0 بدست آمد. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از معادلات ساختاری از نرم افزارهایSPSS و SMART PLS2 استفاده شد. از 9 فرضیه ارائه شده در تحقیق 7 فرضیه به لحاظ آماری مورد تأیید واقع شدند که عبارتند از ( تأثیر وجهه نام تجاری بر جذابیت نام تجاری در شرکت هواپیمایی ماهان ایر، تأثیر وجهه نام تجاری بر شناخت نام تجاری در شرکت هواپیمایی ماهان ایر، تأثیر تمایزنام تجاری بر شناخت نام تجاری در شرکت هواپیمایی ماهان ایر، تأثیر مزایای اجتماعی نام تجاری بر جذابیت نام تجاری در شرکت هواپیمایی ماهان ایر، تأثیر مزایای اجتماعی نام تجاری بر شناخت نام تجاری در شرکت هواپیمایی ماهان ایر، تأثیر تجربه به‌یادماندنی نام تجاری بر جذابیت نام تجاری در شرکت هواپیمایی ماهان ایر تأثیر جذابیت نام تجاری برشناخت نام تجاری در شرکت هواپیمایی ماهان ایر) است. اما تأثیر تجربه به‌یادماندنی نام تجاری بر شناخت نام تجاری در شرکت هواپیمایی ماهان ایر و تأثیر تمایزنام تجاری بر جذابیت نام تجاری در شرکت هواپیمایی ماهان ایر مورد تأیید قرار نگرفت. بیش ترین شدت تأثیر مربوط به تأثیر جذابیت نام تجاری برشناخت نام تجاری در شرکت هواپیمایی ماهان ایر و کم ترین شدت تأثیر مربوط به وجهه نام تجاری بر شناخت نام تجاری در شرکت هواپیمایی ماهان ایر است.
كلمات كليدي : تجربه به یادماندنی تمایز نام تجاری، جذابیت نام تجاری، شناخت نام تجاری، مزایای اجتماعی برند، وجهه برند
تاريخ دفاع : 97-6-11