بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 950514257
نویسنده : محمد طاهری
عنوان پایان نامه : تبیین نقش میانجی آموزش ضمن خدمت در تأثیر جهت گیری خدمات بر اشتیاق شغلی کارکنان شعب بانک رفاه کارگران استان گیلان
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت دولتي- مديريت نيروي انساني
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :محمدرضا آزاده دل, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : اشتیاق شغلی یکی از مهمترین رفتارهای مثبت سازمانی است که منجر به عملکرد سطح بالا خواهد شد. توجه به پیشایندهای اشتیاق شغلی بسیار حائز اهمیت است. هدف از انجام این پژوهش سنجش نقش میانجی آموزش ضمن خدمت در تاثیر جهت گیری خدمات بر اشتیاق شغلی کارکنان بانک رفاه استان گیلان می باشد. جامعه آماری تحقیق کلیه کارکنان بانک رفاه دراستان گیلان هستند که تعدادشان 435 نفر بوده و با استفاده از فرمول کوکران و به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای حجم نمونه 225 نفر برآورد شد. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه هنجاریابی شده پژوشگران قبلی بوده و روایی و پایایی آن به روش روایی محتوا، روایی همگرا و واگرا وپایایی مرکب مورد تایید قرار گرفت. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها، از روش مدلسازی معادلات ساختاری مبتنی بر رویکرد حداقل مربعات جزیی با استفاده از نرم افزارSmart PLS3 اقدام شد. یافته های تحقیق نشان داد که جهت گیری خدمات بر آموزش ضمن خدمت و اشتیاق شغلی تأثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین تاثیر مثبت و معنادار آموزش ضمن خدمت بر اشتیاق شغلی کارکنان بانک رفاه استان گیلان نیز مورد تایید قرار گرفت. نقش میانجی آموزش ضمن خدمت در تاثیر جهت گیری خدمات بر اشتیاق شغلی کارکنان بانک رفاه استان گیلان نیز تأیید شد. در این راستا می توان گفت که با ارتقای جهت گیری خدمات در شعبات بانک رفاه استان گیلان می توان شاهد اشتیاق شغلی بیشتر در کارکنان بود که این اشتیاق به واسطه آموزش ضمن خدمت نیز می تواند ایجاد شود.
كلمات كليدي : جهت گیری خدمات، آموزش ضمن خدمت، اشتیاق شغلی
تاريخ دفاع :