بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 950258947
نویسنده : محمد حسین زاده
عنوان پایان نامه : تاثیر ارزش های فرهنگی بر رفتار خرید سبز (مورد مطالعه: مصرف کنندگان محصولات ارگانیک در شهرستان رشت)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني- بازاريابي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :یلدا رحمتی غفرانی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : افزایش نگرانی و آگاهی های عمومی نسبت به سلامت و حفاظت از محیط زیست منجر شده است تا مصرف کنندگان در خرید های خود مسائل زیست محیطی را مدنظر قرار دهند. هدف کلی این تحقیق بررسی تاثیر ارزش های فرهنگی بر رفتار خرید سبز می باشد در مورد خرید محصولات ارگانیک در شهرستان رشت می باشد. روش تحقیق از نوع توصیفی و هدف آن کاربردی است و روش گردآوری داده¬ها میدانی و ابزار آن پرسشنامه است. روش نمونه گیری غیرتصادفی در دسترس می باشد، با توجه به اینکه تعداد مصرف کنندگان محصولات ارگانیک مشخص نمی باشد، از فرمول کوکران برای جامعه نامحدود استفاده شد. بر این اساس ابتدا 30 پرسشنامه ابتدایی توزیع گردید و با توجه به فرمول کوکران حداقل حجم نمونه مورد نیاز 413 نفر شد. برای اطمینان از گذر از مرز حداقل نمونه تعیین شده، تعداد 520پرسشنامه به روش نمونه گیری در دسترس دربین پاسخ دهندگان توزیع گردید، که در نهایت 418 پرسشنامه قابل استفاده دریافت و در تحلیل نهایی استفاده شد. در نهایت پرسشنامه¬ها جمع¬آوری و داده¬ها با استفاده از نرم افزار SPSS 22 و smart pls 2 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. با تجزیه و تحلیل داده¬ها مشخص گردید که جمع گرایی و جهت گیری بلندمدت بر نگرش زیست محیطی و هنجار ذهنی تاثیر مثبت، و بر کنترل رفتار درک شده تاثیر منفی دارند. همچنین نگرش زیست محیطی و هنجار ذهنی بر قصد خرید تاثیر مثبت داشته و کنترل رفتاری درک شده بر قصد خرید تاثیر منفی دارد.
كلمات كليدي : ارزش های فرهنگی، رفتار خرید سبز، ارگانیک، قصد خرید.
تاريخ دفاع : 1397-6-21