بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 950006276
نویسنده : سید علی اسد
عنوان پایان نامه : تاثیر ابعاد تجارت الکترونیک بر پذیرش بازاریابی الکترونیک توسط مدیران هتل ها و آژانس های مسافرتی در شهر رشت
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني-بازرگاني داخلي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :محمدرضا آزاده دل, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده با توجه به ظرفيت هاي صنعت گردشگري و اهميت آن در رشد استان گیلان در زمينه هاي اقتصادي، اجتماعي و فرهنگی نیاز است تا مشکلات و ضعف های رشد این صنعت در استان گیلان مورد بررسی قرار گیرد. مشکلاتی از جمله ضعف تبليغات و بازاريابي، عدم اطلاع رساني جهت معرفي جاذبه هاي گردشگري و تاريخ استان گیلان ، عدم بكارگيري يا بكارگيري نادرست روشهاي نوين بازاريابي در مراكز ارائه دهنده خدمات گردشگري، نادیده گرفتن مزاياي فراوان بازاريابي الكترونيكي و نامناسب بودن روشهاي بازاريابي سنتي فعلی از جمله از ضعف هایی است که مانع رشد صنعت گردشگری در استان شده است. لذا در این پایان نامه الزام استفاده از مزيت هاي روش هاي نوين بازاريابي از جمله بازاريابي الكترونيك و نحوه تأثيرپذيري صنعت گردشگري از بازاريابي الكترونيكي و شناسايي عوامل مؤثر بر پذيرش آن در صنعت گردشگري استان گیلان همراه با بررسی اثر متغیرهای سودمندی ادراک شده، سهولت ادراک شده، عوامل فناوری، محیطی و سازمانی بر پذیرش فناوری اطلاعات TAM نیز مورد مطالعه قرار گرفته است. روش تحقیق حاضر با هدف کاربردی و بر اساس روش گردآوری داده ها، توصیفی است. جامعه آماری تحقیق شامل مدیران ارشد هتل ها و آژانس های مسافرتی است.که پرسش نامه های استاندارد در بین آنها توزیع شده است. نتایج تحلیل داده های تحقیق با استفاده از نرم افزار SPSS و PLS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. فرضیه ها در سه گروه اصلی هر کدام با زیر مجموع چهار فرضیه تشکیل شده اند. که هدف آن تحقیق در مورد تاثیر عوامل سازمانی، فناورانه، محیطی و سهولت استفاده از فناوری، مزیت نسبی استفاده از فناوری و سازگاری درک شده از آن است . در نهایت نتیجه بررسی و آزمون فرضیه ها به تایید همه فرضیه ها بوده است،که عوامل سازمانی بیشترین تاثیر را داشته است. در همین راستا به مدیران و مسئولین مرتبط در راستای افزایش آموزش تربیت نیروهای متخصص، استفاده از نرم افزارهایی همسو با اهداف و ارزش های سازمان پیشنهاداتی ارائه شده است. به تولید کنندگان وسايل الكتريكي و متخصصان فناوري اطلاعات پيشنهاد ميشود. تجهيزات مناسب و با قيمت مناسب را ارائه دهند و به هتلها و آژانسهاي مسافرتي نيز پيشنهاد ميشود تجهيزاتي متناسب با نيازها و اهداف و فرهنگ را مورد استفاده قرار دهند. به هتل هاي استان گیلان پیشنهاد ميشود بكارگيري بازاريابي الكترونيك را در برنامه استراتژيك خود بگنجانند و مقدمات استفاده از ابزارهاي بازاريابي الكترونيك را فراهم آورند تا از مزاياي اين ابزارها بهره مند گردند و گامي در جهت توسعه و پيشرفت صنعت گردشگري استان بردارند. کلیدواژه: بازاریابی الکترونیک، صنعت گردشگری، عوامل سازمانی، عوامل فناوری ، عوامل محیطی
كلمات كليدي : بازاریابی الکترونیک، صنعت گردشگری، عوامل سازمانی، عوامل فناوری ، عوامل محیطی
تاريخ دفاع : 97-6-20