بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930316308
نویسنده : مصطفی خیری چافی
عنوان پایان نامه : بهبود کیفیت سرویس انتقال داده های بلادرنگ با برقراری تعادل بار در شبکه های بین خودرویی
دانشكده : دانشکده تحصیلات تکمیلی و مجتمع فنی
گروه تحصيلي : کامپیوتر
رشته/گرایش تحصيلي : مهندسي كامپيوتر- نرم افزار
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , غلامحسین اکباتانی فرد,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده ایجاد یک سیستم ایمنی کارآمد در جاده ، یک نگرانی مهم و حیاتی برای بشر امروز است. بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، سالیانه بیش از 1.3 میلیون نفر در تصادفات رانندگی در سراسر جهان جان خود را از دست می‌دهند و تصادفات جاده ای هشتمین عامل مرگ‌و‌میر در جهان محسوب می‌شود. علاوه بر این گره‌های ترافیکی باعث هدر رفتن زمان و سوخت می‌شود که این امر نیاز مبرم به یک سیستم ایمنی کارآمد در جاده را آشکار می‌سازد. تکنیک‌های جدید در این سیستم باید با هدف ایجاد وسیله نقلیه هوشمند با قابلیت های آگاهی به محیط ، ارتباط با وسایل نقلیه دیگر و انجام اقداماتی برای جلوگیری از خطرات انجام شود. اساسا مسدود شدن خط دید خودروهای پیشرو یکی از عوامل اصلی تصادفات است. در صورتی که تصادفی در جاده رخ دهد و رانندگان وسایل نقلیه که به سمت محل حادثه حرکت می‌کنند از بروز سانحه اطلاعی نداشته باشند و نتوانند در زمان مناسب عکس‌العمل نشان دهند ، می‌تواند منجر به برخورد زنجیره‌ای یا تصادف ثانویه شود. با این حال، امکان کاهش خطر چنین سوانحی از طریق فراهم کردن اطلاعات لازم در مورد سانحه رخ داده برای سایر خودروها، امکان‌پذیر است. می‌توان از بستری که شبکه‌های بین‌خودرویی موردی ایجاد کرده‌اند در جهت انتقال پیام‌های هشدار بلادرنگ با همکاری خودروهای موجود در شبکه استفاده نمود. پايان‌نامه حاضر، ضمن معرفي شبكه‌هاي بین‌خودرویی موردی به بررسی روش‌های مسیریابی در شبکه‌های بدون زیرساخت ثابت می‌پردازد و پروتکل‌های مسیریابی موجود ،همچنین استراتژی انتقال بسته در شبکه‌های بین‌خودرویی موردی را مورد بحث قرار می‌دهد. آنگاه مساله پخش پیام هشدار توسط خودروهای موجود در شبکه مطرح می‌گردد. پخش پیام هشدار یک جهته بر اساس پروتکل مسیریابی AODV مطرح گردیده و پس از آن طرح ارسال پیام هشدار متوازن مورد بررسی قرار می‌گیرد. معیارهای عملکردی مختلف کیفیت سرویس مانند توان‌عملیاتی ، تاخیر انتها به انتها و نرخ تحویل بسته مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. استراتژی ارسال پیام هشدار در هر دو لاین و با کمک انتقال دهنده های پیام هشدار موجود در لاین مقابل در زمان بروز تصادف، مفیدتر خواهد بود. در نهایت این مطالعه تحلیلی به مقایسه و تصمیم‌گیری در مورد راهبرد هشداردهی در توپولوژی‌های جاده‌ای کمک شایانی می‌نماید. کلمات کلیدی : پخش پیام هشدار متوازن، شبکه های VANET، پروتکل AODV ، توازن بار، نرخ تحویل‌دهی بسته
كلمات كليدي : پخش پیام هشدار متوازن، شبکه های VANET، پروتکل AODV ، توازن بار، نرخ تحویل‌دهی بسته
تاريخ دفاع : 97-11-11