بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 950084778
نویسنده : مزدک دربندی
عنوان پایان نامه : تاثیر تمرینات مهارتی چندسطحی بر توانایی درک مطلب زبان آموزان ایرانی
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :مجید پورمحمدی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : پژوهش حاضر با هدف بررسی ارتباط احتمالی بین تمرینات مهارتی چندسطحی و مهارت درک متن فراگیران ایرانی زبان انگلیسی انجام شد. برای انجام این پژوهش، 60 زبان آموز سطح بالاتر از متوسط موسسه علوم و صنعت کیش در رشت به صورت تصافی و از طریق آزمون QPT انتخاب شدند. سپس، این زبان آموزان به دو گروه شرکت کننده 30 نفری با نام های گروه آزمایش و شاهد تقسیم شدند. برای ارزیابی دانش درک مطلب زبان آموزان پیش از شروع دوره آموزشی، پیش آزمون درک مطلب از هر دو گروه آزمایشی و شاهد گرفته شد. سپس، دوره آموزشی شروع شد و به گروه آزمایش تمرینات مهارتی چندسطحی داده شد، در حالی که در آموزش گروه شاهد از روش‌های سنتی درک مطلب استفاده گردید. در نهایت، به منظور ارزیابی تفاوت های احتمالی عملکرد گروه های تجربی و شاهد، پس آزمونی در خصوص درک مطلب به زبان آموزان هر دو گروه حاضر در دروه های آموزشی صورت پذیرفت. داده های جمع‌آوری شده از طریق تجزیه و تحلیل آزمون تی مورد ارزیابی قرار گرفتند. نتایج تجزیه و تحلیل داده‌ها شواهدی را مبنی بر تاثیر مثبت استفاده از تمرینات مهارتی چندسطحی بر درک مطلب زبان آموزان ایرانی نشان داد.
كلمات كليدي : مهارت چندسطحی، توانایی درک مطلب
تاريخ دفاع : 1397-06-22