بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 950096779
نویسنده : فاطمه قنبرزاده
عنوان پایان نامه : تاثیر آموزش آشکار و ضمنی واژه های همنشین بر مهارت نوشتاری زبان آموزان سطح متوسط زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :داود تقی پور بازرگانی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : پژوهش حاضر به بررسی و مقایسه تاثير آموزش آشکار و ضمنی واژه های همنشین بر مهارت نوشتاری زبان آموزان سطح متوسط زبان انگلیسی بعنوان زبان خارجی می پردازد. به همین منظور، 30 زبان آموز مذکر با رده سنی 15 تا 17 سال در آموزشگاه ایرانیان واقع در بندر انزلی از میان 60 نفر زبان آموز از طریق آزمون SPT انتخاب شدند. زبان آموزان در یک گروه آزمایشی و یک گروه گواه قرار گرفتند. زبان آموزان هر گروه به دو کلاس شامل 15 زبان آموز در هر کلاس تقسیم شدند. نخست یک آزمون مهارت نوشتن اجرا شد که از پیش با شاخص اعتبار 75/0 بر روی 10 زبان آموز آزمایش شده بود. سپس گروه آزمایشی آموزش ضمنی واژه های همنشین در 8 جلسه دریافت نمودند. ضمنا، گروه گواه روش معمول آموزش آشکار واژه های همنشین را در 8 جلسه دریافت نمود. در نهایت تمام گروه ها در یک آزمون مهارت نوشتن شرکت کردند. نتایج به دست آمده نشان داد که گروه آزمایشی با بکارگیری آموزش ضمنی واژه های همنشین در مقایسه با گروه گواه به مهارت نوشتن بیشتری دست یافت. طبق یافته های این پژوهش، دبیران میتوانند با بکارگیری آموزش ضمنی واژه های همنشین به پیشرفت مهارت نوشتن فراگیران کمک کنند. یافته ها نشان داد که استفاده از آموزش ضمنی واژه های همنشین فراگیران را به تسلط بیشتری در مهارت نوشتن سوق می دهد.
كلمات كليدي : تاثیر آموزش آشکار و ضمنی
تاريخ دفاع : 1397-6-21