بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 920631808
نویسنده : طیبه هوشیاری
عنوان پایان نامه : اثر بازاریابی داخلی بر تعهد سازمانی کارکنان بانک های استان گیلان
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - بازرگاني بين المللي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :حمیدرضا رضایی کلیدبری, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : هدف اصلی تحقیق حاضر تعیین اثر بازاریابی داخلی بر تعهد سازمانی کارکنان بانک های استان گیلان بود. تحقيق حاضر از نظر هدف كاربردي و از نظر گردآوري اطلاعات تحقيق همبستگی است. در اين مطالعه با استفاده از روش تحقيق ميداني و به كارگيري پرسشنامه استاندارد شده جهت جمع آوري داده ها استفاده شده است. جامعه آماري، كاركنان بانك های استان گیلان(مشتريان) بود. 125 نفر به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای و براساس جدول مورگان انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های بازاریابی داخلی موني و فورمن(1996) و تعهد سازمانی مي ير و آلن(1990) استفاده شد. پايايي پرسشنامه از طريق آلفاي كرونباخ و روايي پرسشنامه توسط تعدادي از متخصصين جامعه آماري و اساتيد بازاريابي تأييد گردید. همچنین، پردازش داده ها با استفاده از همبستگی پیرسون، رگرسيون و مجذور کا مورد تجزیه و تحلیل و از طريق نرم افزار SPSS نسخه¬ی 21 و در سطح معنی¬داری 05/0 > pانجام شد. نتایج همبستگی پیرسون نشان داد که رابطه ی بین بازاریابی داخلی و تعهد سازمانی مثبت بود و بیش از 80 % واریانس آن را پیش بینی می¬کند(05/0>P). رابطه¬ی بین بازاریابی داخلی با مؤلفه های عاطفی و مستمر تعهد سازمانی مثبت و معنادار بود(05/0>P)، اما رابطه ی بین بازاریابی داخلی با مؤلفه¬ی هنجاری معنادار نبود(05/0
كلمات كليدي : بازاریابی داخلی، تعهد سازمانی، کارکنان بانک
تاريخ دفاع : 94-11-28