بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 920631506
نویسنده : زینب محب پور
عنوان پایان نامه : تاثیرآموزش زبان مبتنی برداستان کوتاه بر پیشرفت یادگیری واژگان انگلیسی زبان آموزان ایرانی بالاتر از سطح متوسطه
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :معصومه ارجمندی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده تحقیق حاضر می کوشد به بررسی اثر بکارگیری روش آموزش زبان انگلیسی مبتنی برداستان کوتاه بر یادگیری واژگان انگلیسی زبان آموزان ایرانی بالاتراز سطح متوسطه بپردازد. عدم دانش واژگان انگلیسی زبان آموزان ایرانی، آنها را با مشکلات بکارگیری زبان انگلیسی مواجهه کرده است که بر توانایی های زبانی آنها از جمله خواندن، گفتن، نوشتن و شنیدن اثر خواهد گذاشت. بدین منظور ، ۴۰ زبان آموز دختر بالاتراز سطح متوسطه با رده سنی ۲۲ - ۸ ۱ از میان ۶۰ زبان آموز از کانون زبان ایران،شعبه کیاشهر،گیلان، از طریق آزمون QPT تعیین سطح و سپس بصورت تصادفی به دو گروه ۰ ۲ نفره آزمایش و شاهد تقسیم بندی شدند. ۰ ۲ زبان آموز گره آزمایش برنامه آموزشی هشت هفته (دو باردر هفته) از طریق آموزش زبان مبتنی بر داستان کوتاه دریافت نمودند درحالیکه ۰ ۲ زبان آموز گروه شاهد آموزش سنتی دریافت کردند. داده های گردآوری شده با استفاده از آمارتوصیفی، آزمون های تی تست مستقل و مزدوج ، آزمون لوین و Eta squared به کمک نرم افزاز SPSS تجزیه و تحلیل شدند. یافته های تحقیق با توجه به نمرات بالای گروه آزمایش در پس آزمون نسبت به گروه شاهد نشان داد که بکارگیری روش آموزش زبان مبتنی بر داستان کوتاه در پیشرفت یادگیری واژگان زبان انگلیسی زبان آموزان بالاتر از سطح متوسطه موثر است. بعلاوه این تحقیق به این نتیجه دست یافت که روش آموزش زبان مبتنی بر داستان کوتاه به عنوان ابزاری برای ارتقای نه تنها مهارت واژگان بلکه رشد زبانی زبان آموزان سودمند است؛ چیزی که فرایند شناختی آنهارا در جهت درونی سازی مواد یادگیری بکار می گیرد.
كلمات كليدي : یادگیری واژگان انگلیسی
تاريخ دفاع : 1395-06-23