بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930592941
نویسنده : مازیار بهدانی
عنوان پایان نامه : بررسی راهکارهای توسعه گردشگری استان گیلان با تأکید بر نقش صدا و سیما
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - بازرگاني بين المللي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , نوید جعفری نژاد,
استاد مشاور () : ,
چكيده : امروزه گردشگری و مسافرت به‌عنوان بزرگترین و متنوع‌ترین صنعت در دنیا محسوب می‌شود. بسیاری از کشورها آن را به ‌عنوان منبع اصلی درآمد، اشتغال‌زایی و رشد بخش خصوصی و توسعه ساختار زیربنایی می‌دانند و به‌طور مستقیم و غیرمستقیم، به‌عنوان بخشی از فرایند ارتباطات جهانی، نقش اساسی در ایجاد شناخت و توسعه میان ملّت‌ها ایفا می‌کند. از این منظر، یکی از جوانب سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری، به‌طور مستقیم در ارتباط با تبلیغات و معرفی این صنعت و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی موجود در کشور، از طریق رسانه‌هاست. نظر به اهمیت بحث صنعت گردشگری و نقش رسانه‌ها در اعتلای این صنعت، این تحقیق به بررسی راهکارهای توسعه گردشگری در استان گیلان با تأکید بر نقش صداوسیما پرداخته است روش این تحقیق کاربردی و توصیفی ـ پیمایشی می¬باشد. جامعه آماری گردشگرانی هستند که از مناطق مختلف استان گیلان در بهار و تابستان 1395 دیدن کرده¬اند. نمونه 384 تایی انتخاب و نمونه¬گیری به روش خوشه¬ای انجام شد. ابزار گردآوری داده¬ها پرسشنامه استاندارد بود. آزمون فرضیه¬های پژوهش با استفاده از معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی انجام شد. نتایج پژوهش نشان داد که صداوسیما نقش بسیار مهمی را در شناسایی مناطق گردشگری به گردشگران ایفا می¬نماید و باعث افزایش تصاویر عاطفی و شناختی از مقصد می¬گردد که این تصاویر به نوبه خود باعث افزایش تصمیم¬گیری گردشگران درباره گردشگری در استان گیلان می¬شود. بنابراین یکی از مهمترین اقداماتی که باید در زمینه صنعت گردشگری در ایران صورت گیرد، معرفی امکانات، قابلیت‌ها، توانمندی‌ها، جاذبه‌ها و امکانات مختلف گردشگری کشور به مخاطبان داخلی و خارجی توسط رسانه ملّی است.
كلمات كليدي : رسانه، گردشگری، تصویر عاطفی، تصویر شناختی، استان گیلان
تاريخ دفاع : 1395-6-24