بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930433133
نویسنده : ناصر شبانی کلدهی
عنوان پایان نامه : بررسی عوامل موثر بر پذیرش همراه بانک در بین مشتریان بانک صادرات شهر رشت
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مدیریت بازرگانی-مدیریت بازاریابی
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :نرگس دل افروز, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : یکی از نوآوری‌هایی که در اثر تحولات گسترده فناوری ارتباطات و اطلاعات رشد قابل توجهی را تجربه نموده است، بانکداری الکترونیک است. از این رو بانک‌ها با حرکت به سوی بانکداری الکترونیک و عرضه خدمات مالی جدید، نقش قابل توجهی در افزایش حجم تجارت بویژه تجارت الکترونیکی داشته اند. بانکداری از طریق تلفن همراه یا همراه بانک نیز یکی از ابعاد بانکداری الکترونیکی می‌باشد که مدت زمان اندکی است بانک‌های کشور بمنظور استفاده از سوی مشتریانشان، آن را تبلیغ می‌نمایند. اما نکته مهم مرتبط با همراه بانک، پذیرش این فناوری و کنار گذاشتن رویه‌های سنتی از سوی کاربران میباشد. بر این اساس هدف از انجام این تحقیق، بررسی عوامل موثر بر پذیرش همراه بانک در بین مشتریان بانک صادرات شهر رشت می‌باشد. روش تحقیق از نوع توصیفی-پیمایشی و هدف آن کاربردی است و روش گردآوری داده¬ها میدانی و ابزار آن پرسشنامه است. در تحقیق حاضر جامعه آماری مورد بررسی، کلیه‌ی مشتریان شعب بانک صادرات در سطح شهر رشت می‌باشد. با در نظر گرفتن تعداد کل جامعه آماری و با توجه به فرمول کوکران تعداد حجم نمونه 391 نفر است. و از روش نمونه ¬برداری غیراحتمالی در دسترس استفاده شد. داده¬ها از طریق نرم افزارهای SPSS نسخه 20 و smart pls 2 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد، مدل اصلی پژوهش از برازش خوبی برخوردار است و نتایج فرضیه‌ها نشان داد که عملکرد مورد انتظار بر قصد رفتاری تاثیر دارد. اما تلاش مورد انتظار بر قصد رفتاری تاثیر ندارد. همچنین نتایج نشان داد که تلاش مورد انتظار بر عملکرد مورد انتظار مشتریان تاثیر دارد. از سویی نتایج نشان داد که نفوذ اجتماعی بر قصد خرید مشتریان تاثیر ندارد. در ادامه نتایج نشان داد که تسهیل کننده شرایط بر پذیرش مشتریان تاثیر دارد. همچنین نتایج نشان داد که لذت انگیزش برقصد رفتاری مشتریان تاثیر دارد. اما ارزش قیمت بر قصد خرید تاثیر ندارد. و اعتماد برقصد رفتاری مشتریان تاثیر دارد. همچنین نتایج نشان داد که اعتماد بر عملکرد مورد انتظار مشتریان تاثیر دارد و در نهایت نتایج نشان داد که قصد خرید بر پذیرش مشتریان تاثیر دارد.
كلمات كليدي : همراه بانک، بانکداری الکترونیکی، قصد رفتاری، پذیرش خرید، بانک صادرات
تاريخ دفاع : 1396-11-11