بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 950503169
نویسنده : بهار زارعی سلکی¬سری
عنوان پایان نامه : بررسی رابطه بین جهت گیری اهداف و راهبردهای تنظیم هیجان با فرسودگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : روانشناسی
رشته/گرایش تحصيلي : روانشناسی عمومی
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :مسعود عموپور, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : فرایند انگیزشی و هیجانی می تواند به عنوان عوامل روانشناختی در فرسودگی تحصیلی دانشجویان نقش داشته باشند. هدف پژوهش حاضر تعیین رابطه بین جهت گیری اهداف و راهبردهای تنظیم هیجان با فرسودگی تحصیلی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت بود. روش پژوهش نیز توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، در نیمسال اول سال تحصیلی 98-1397 به تعداد 12000 نفر بود. از این بین تعداد 370 نفر نمونه بر اساس جدول مورگان و با روش نمونه گیری تصادفی خوشه¬ای چند مرحله¬ای انتخاب شدند و پرسشنامه¬های فرسودگی تحصیلی سالملا-آرو و ناآتانن (2009)، جهت¬گيري هدف اليوت و مك گريگور (2001) و راهبردهای تنظیم هیجان گروس و جان (2003) را تکمیل کردند. داده¬ها با استفاده از آزمون¬های ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون گام به گام مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتايج نشان داد بین نمره کل جهت گیری اهداف و مولفه¬های جهت گیری تبحری-رویکردی، عملکردی- رویکردی و تبحری-رویکردی؛ نمره کل راهبردهای تنظیم هیجان و مولفه¬های ارزیابی مجدد و بازداری بیانگر با نمره فرسودگی تحصیلی رابطه منفی؛ و بین مولفه جهت گیری عملکردی- اجتناب با نمره فرسودگی تحصیلی دانشجویان رابطه مثبت و معنادار وجود دارد (01/0P
كلمات كليدي : فرسودگی تحصیلی، جهت گیری اهداف، تنظیم هیجان
تاريخ دفاع : 1397-11-02