بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 950183695
نویسنده : بهبود داداش‌زاده اصل
عنوان پایان نامه : تبیین عملکرد نوآورانه در محصول با توجه به مدیریت دانش مشتری و قابلیت‌های پویای بازاریابی در شرکت‌های فعال در حوزه صنایع غذایی استان گیلان
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - بازرگاني بين المللي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :فرزین فرحبد, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : عملکرد نوآورانه در محصول به عنوان عامل مهم و حیاتی برای سازمان ها به منظور ایجاد ارزش و مزیت رقابتی پایدار در محیط پیچیده و متغیر امروزی می باشد. سازمان ها با نوآوری بیشتر، در پاسخ به محیط های متغیر و ایجاد و توسعه قابلیت های جدیدی که به آن ها اجازه دهد به عملکرد بهتری برسند موفق تر خواهند بود. در این راستا تحقیق حاضر با هدف بررسی تبيين عملکرد نوآوري با توجه به مديريت دانش مشتري و قابليت هاي پوياي بازاريابي در شرکت هاي فعال در حوزه صنايع غذايي استان گيلان طراحی شده است. روش تحقیق حاضر توصیفی و از نظر هدف کاربردی محسوب می‎شود. جامعه آماری این تحقیق شامل شرکت هاي فعال در حوزه صنايع غذايي استان گيلان بوده و شیوه نمونه گیری به صورت تصادی ساده، انتخاب شده است. روش جمع آوری داده‎ها در این تحقیق میدانی وابزار آن پرسشنامه می‎باشد. جهت روایی ابزار تحقیق از روش روایی محتوی وتعیین پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردید. در نهایت برای تحلیل داده‎ها و آزمون فرضیه‎های تحقیق از روش مدلسازي معادلات ساختاري با نرم افزار smart pls 2 استفاده شد. نتایج حاصل از تحلیل داده‎های جمع آوری شده نشان داد که قابليت هاي پوياي بازاريابي به عنوان میانجی در تاثیر گذاری مديريت دانش مشتري بر عملکرد نوآوري نقش دارد و مدل تحقیق به میزان 4/56 درصد از عملکرد نوآوری محصول راتبیین می کند.
كلمات كليدي : مدیریت دانش ، عملکرد نوآوری محصول، قابليت هاي پوياي بازاريابي
تاريخ دفاع : 1397-06-21