بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 950009289
نویسنده : مولود فلاحی
عنوان پایان نامه : رابطه بین واکنش مشتری نسبت به پشیمانی خرید و نیات رفتاری با تعدیل گری شناسایی برند توسط مصرف کننده در بازار لوازم خانگی استان گیلان
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :ابراهیم چیرانی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : نیات رفتاری یکی از مهم ترین متغیرهایی است که برندها برای پیش بینی رفتار آینده مصرف کننده مورد ارزیابی قرار می دهند تا بتوانند وضعیت آینده بازار مثل میزان فروش، سود خالص را برآورد نمایند. براین اساس در این تحقیق به بررسی رابطه بین واکنش مشتری در بازار لوازم خانگی استان گیلان نسبت به پشیمانی خرید و نیات رفتاری با تعدیل گری شناسایی برند توسط مصرف کننده شده است. این تحقیق بر اساس ماهیت توصیفی از نوع همبستگی و به لحاظ هدف کاربردی است. روش گردآوری داده‌ها میدانی بوده است. به‌منظور گردآوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه استفاده‌شده است. جامعه آماری تحقیق جامعه آماری تحقیق مشتریان استفاده کننده از برندهای لوازم خانگی در استان گیلان هستند. 362نفر به‌عنوان نمونه تحقیق از طریق فرمول کوکران برای جامعه نامحدود به دست آمد و روش نمونه‌ برداری در این تحقیق غیر احتمالی در دسترس بوده است. برای بررسی پایایی پرسشنامه از آلفای کرونباخ بهره‌برداری شد که برای همه‌ی متغیرها بالاتر از 7/0 به دست آمد. جهت تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از روش معادلات ساختاری و نرم‌افزارهایSPSS و SMART PLS2 استفاده شد. از 5 فرضیه ارائه‌شده در این تحقیق همه فرضیه ها مورد تأیید قرار گرفت. بیش‌ترین شدت رابطه مربوط به رابطه بین رضایت مشتری با نیات خرید مجدد با تعدیل گری شناسایی برند توسط مصرف کننده و کم‌‍ترین شدت رابطه مربوط به رابطه بین پشیمانی با نیات خرید مجدد با تعدیل گری شناسایی برند توسط مصرف کننده است.
كلمات كليدي : رضایت مشتری، شناسایی برند توسط مصرف کننده، نیات رفتاری
تاريخ دفاع : 1397-11-08