بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 950164435
نویسنده : ارمان اسلامی
عنوان پایان نامه : تأثیر فرهنگ ملی بر اعتماد به تجارت الکترونیک در ایران
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :یلدا رحمتی غفرانی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : هدف کلی این تحقیق بررسی تأثیر فرهنگ ملی بر اعتماد به تجارت الکترونیک در ایران است. روش تحقیق از نوع توصیفی و هدف آن کاربردی است و روش گردآوری داده‌ها میدانی و ابزار آن پرسشنامه است. در تحقیق حاضر جامعه آماری شامل ایرانیانی با تجربه خرید اینترنتی است. در همین راستا تعداد 400 نفر از طریق فرمول کوکران و با استفاده از روش نمونه‌برداری غیر احتمالی در دسترس به‌عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. در نهایت پرسشنامه‌ها جمع‌آوری شده و داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار SPSS 22 و smart pls2 مورد تجزیه‌وتحلیل قرار می‌گیرد. با تجزیه‌وتحلیل داده‌ها مشخص گردید چهار بعد از ابعاد فرهنگی هافستد نظیر جمع‌گرایی، اجتناب از تردید، گرایش بلندمدت و مردسالاری در برابر زن‌سالاری بر میزان اعتماد مصرف‌کنندگان به تجارت الکترونیک تأثیر دارند. همچنین نتایج نشان می‌دهد که فاصله قدرت بر اعتمادپذیری مصرف‌کنندگان تأثیر معناداری ندارد.
كلمات كليدي : تجارت الکترونیکی، اعتماد، فرهنگ ملی، ابعاد فرهنگی هافستد، اعتماد به تجارت الکترونیک.
تاريخ دفاع : 1397-10-23