بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 950218036
نویسنده : شهرام بازارگرد شعبانی
عنوان پایان نامه : تاثیر نگرش و رضایت مشتریان بر قصد خرید مجدد با توجه به عادت مصرف کنندگان (مورد مطالعه : مصرف کنندگان برندهای چای در استان گیلان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني-بازرگاني داخلي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :سیدمحمود شبگو منصف, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : امروزه بیش از پیش شاهد اهمیت مشتری مداری، مطرح شدن آن به عنوان مهمترین مزیت رقابتی سازمان ها و نقش در موفقیت و پیشرفت کسب و کارها هستیم. خرید مجدد مشتری از جمله مولفه هایی است که بازار یابی رابطه مند به آن تاکید قابل توجهی می کند، عوامل متعددی بر قصد خرید مجدد مشتری نقش دارند که شناخت آنها کمک شایانی به تولید کنندگان می کند. در نتیجه هدف از انجام این پژوهش تبیین تاثیر نگرش و رضایت مشتریان بر قصد خرید مجدد با توجه به عادت مصرف کنندگان (مورد مطالعه: مصرف کنندگان برندهای چای در استان گیلان) می باشد. جامعه آماري اين تحقيق از مصرف کنندگان برندهای چای در استان گیلان تشكيل شده است، درنتیجه با توجه به حجم نامحدود جامعه، برای تعیین حجم نمونه از فرمول کوکران جامعه نامحدود استفاده شد و حداقل حجم نمونه 396 نفر تخمین زده شد که برای اطمینان بیشتر 435 پرسشنامه توزیع گردید. این پژوهش از لحاظ هدف کاربردي، به لحاظ شیوه گردآوري اطلاعات، توصیفی و از نوع همبستگی می باشد. بعد از بررسی های انجام شده، روایی و پایایی پرسشنامه مورد تایید قرار گرفت. داده هاي لازم با استفاده از پرسشنامه و داراي طیف 5 گزینه ای جمع آوری گردید و با استفاده از نرم افزار SPSS و Smart PLS3 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها فرضیات تحقیق را تایید کرد؛ یعنی آزمون فرضیه ها نشان داد که بین نگرش و رضایت مشتریان بر قصد خرید مجدد آن ها با توجه به عادت مصرف کنندگان ارتباط معناداری وجود دارد.
كلمات كليدي : نگرش مشتریان، رضایت مشتریان، قصد خرید مجدد، عادت مصرف کنندگان
تاريخ دفاع : 1397-11-06