بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 950211312
نویسنده : فاطمه تمیزکار مستقیم
عنوان پایان نامه : تاثیر تجربه درون فروشگاهی مشتری بر رضایت و تمایل به خرید مجدد از خرده فروشی (مورد مطالعه: فروشگاه های احمدی)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :یلدا رحمتی غفرانی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : تحقیق حاضر با هدف بررسی تاثیر تجربه درون فروشگاهی مشتری بر رضایت و تمایل به خرید مجدد از خرده فروشی (مورد مطالعه: فروشگاه های احمدی) مورد مطالعه قرار گرفته است. بنا به فلسفه جدید بازاریابی یعنی مشتري گرایی، کسب و کارها باید مشتریان را مرکز توجه قرار داده و از دید مشتریان به مسائل نگاه کنند. این رویکرد موجب افزایش مزیت رقابتی سازمان ها و نقش آن در موفقیت و پیشرفت کسب و کارها شده است امروزه با توجه به رشد فضای رقابتی، شناسایی و درک اهمیّت عوامل مؤثّر بر رفتار خرید مشتریان ابزار قدرتمندی است که می تواند با کمک آن خود را از رقبا متمایز ساخت و راهی برای جذب مشتریان فراهم کرد . از طرفی با توجه به افزایش رقابت در بازار خرده فروشی و بروز و ظهور فروشگاهها و سوپر مارکتهای زنجیرهای در چند سال اخیر، شناخت عواملی که می - تواند باعث موفقیت در بازار رقابت شود ، حائز اهمیت است. به همین منظور پژوهش حاضر تاثیر عواملی چون ارزش کالا، محیط داخلی فروشگاه، تعامل با کارکنان، تنوع محصولات، تعامل با مشتریان، احساسات درون فروشگاه بر رضایت مشتری و تاثیر رضایت مشتری بر قصد خرید مجدد مشتریان را مورد بررسی قرار می دهد.
جامعه آماری این تحقیق شامل مشتریان شعبات فروشگاه زنجیره ای احمدی در شهرستان رشت می باشد. برای گردآوردی داده ها از پرسشنامه استاندارد تربلانچ(2018) استفاده شد و تجزيه و تحليل ها به وسيلۀ نرم افزار( 25 )SPSS و( 2 )smartpls انجام گرديده است.با توجه به نتایج بدست آمده ، به جز احساسات درون فروشگاه کلیه شاخص های مورد سنجش ، مورد تایید بوده و فرضیه مترادف با هر شاخص مورد تایید قرار گرفتند.
كلمات كليدي : تجربه درون فروشگاهی مشتری، خرید مجدد، رضایت
تاريخ دفاع : 1397-06-17