بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930424465
نویسنده : رسول قاسم نژاد
عنوان پایان نامه : تببین عوامل موثرتمايل به تسهیم دانش در بانک صادرات استان مازندران
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت دولتي- مديريت نيروي انساني
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :مراد رضایی دیزگاه, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چكيده مقدمه: با توجه به اهميت فزآينده تسهيم دانش در كسب مزيت رقابتي، شناخت عوامل تأثيرگذار بر تسهيم دانش ضرورتي انكارناپذير بشمار مي رود. اين مطالعه به تببین عوامل موثر تمايل تسهیم دانش در بين کارکنان بانک صادرات استان مازندران پرداخت. روش ها: پژوهش حاضر از منظر هدف، كاربردي و از منظر گردآوري اطلاعات و داد ه ها از نوع توصيفي همبستگي است. جامعه آماري متشكل از کارکنان بانک صادرات استان مازندران در سال 1394که تعداد 1283 می باشند که از این میان 298 نفر با استفاده از فرمول تعیین حجم نمونه کوکران و با استفاده از روش نمونه گیری غیر احتمالی در دسترس انتخاب به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوري اطلاعات، پرسشنامه چانگ و همکاران (2015) می باشد که با استفاده از طیف 5 گزینه ای لیکرت امتیازدهی گردید. براي بررسي تحليل از آمارهاي توصيفي و آزمون هاي ضريب همبستگي، تحليل مسير و شاخص هاي نيكويي برازش با استفاده از نر م افزار SPSS و pls استفاده گردید. یافته ها: در تمايل به تسهيم دانش در بین کارکنان بانک صادرات متغيرهاي بسياري تأثيرگذارند نتایج آزمون ضریب همبستگی نشان داد بین مولفه های متغیر تسهیم دانش به جز اصول اخلاقی و خود کار آمدی و همچنین نگرش تسهیم دانش و اصول اخلاقی، همبستگی مثبت و معنی دار در سطح 01/0 وجود دارد. نتایج آزمون فرضیات پژوهش نشان داد، روابط متقابل پیش بینی شده بر نگرش تسهیم دانش تاثیر مثبت و معناداری دارد، اصول اخلاقی ادراک شده بر هنجارهای ذهنی اثر مثبت و معناداری دارد، خودکارآمدی بر نگرش تسهیم دانش تاثیر مثبت و معناداری دارد ، هنجارهای ذهنی بر نگرش تسهیم دانش تاثیر مثبت و معنادار دارد و همچنین هنجارهای ذهنی بر تمایل تسهیم دانش تاثیر مثبت و معناداری دارد. نتیجه گیری: برقراري فضاي اعتماد، استفاده از سیستم پاداش دهی، برقراری جلسات در بین کارکنان در سطوح مختلف شغلی می تواند تمايل و توانايي فرد براي تسهیم دانش، را افزايش دهد. زيرا انتقال دانش تنها وابسته به توانايي هاي فرد نيست بلكه بيش تر به خواسته ها و نگرش های فرد وابسته است. کلید واژه ها: تسهيم دانش،تمایل به تسهیم دانش، نگرش به تسهیم دانش، هنجار ذهني، تحليل مسير
كلمات كليدي : کلید واژه ها: تسهيم دانش،تمایل به تسهیم دانش، نگرش به تسهیم دانش، هنجار ذهني، تحليل مسير
تاريخ دفاع : 1395-6-1