بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930625057
نویسنده : دُرسا اصلانی نژاد
عنوان پایان نامه : اثر بخشی آموزش مصون سازی در مقابل اضطراب بر میزان اعتماد به نفس و عزت نفس در دانش آموزان دوره ی دبیرستان شهر رشت
دانشكده : دانشکده تحصیلات تکمیلی و مجتمع فنی
گروه تحصيلي : روانشناسی
رشته/گرایش تحصيلي : روانشناسی بالينی
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , اقای دکتر عباس صادقی,
استاد مشاور () : ,
چكيده : پژوهش حاضر با هدف مشخص نمودن تأثیر آموزش مصون سازی در مقابل اضطراب بر میزان اعتماد به نفس 45976و عزت نفس دانش آموزان دوره ی دبیرستان شهر رشت انجام شد. جامعه آماری پژوهش حاضر را شهر رشت که در نیمه دوم سال 2 و 5 نفر از دانش آموزان دبیرستان های دوره ی اول و دوم ناحیه های در حال تحصیل بودند را شامل مي شدند.شیوه انتخاب نمونه ها به صورت خوشه ای چند 31-34تحصیلي پسر ) انتخاب شدند و بعد از اجرای پرسشنامه 211 دختر و 511 نفر ( 911 تصادفي بوده که تعداد –مرحله ای نفر نمونه در هر 61 های اعتماد به نفس و عزت نفس ، از بین کساني که پایین ترین نمره را بدست آوردند جلسه 8 تایي قرار داده شدند. گروه آزمایش به مدت 91خوشه انتخاب و به روش تصادفي ساده در دو گروه ساعت آمورشي طي دو ماه تحت آموزش مصون سازی در مقابل اضطراب قرار 52 دقیقه ای به معنای 31 گرفتند. پس از اتمام برنامه آموزشي، پس آزمون برای هر دو گروه اجرا شد و نتایج به دست آمده با استفاده از شاخص آماری تحلیل کوواریانس نشان داد که آموزش مصون سازی در مقابل اضطراب بر میزان افزایش اعتماد معنا دار بوده است، بنابراین مي توان نتیجه گرفت آموزش مصون p < 0.05به نفس و عزت نفس در سطح سازی در مقابل اضطراب بر افزایش اعتماد به نفس و افزایش عزت نفس مؤثر است.
كلمات كليدي : کلید واژه ها : آموزش مصون سازی در مقابل اضطراب، اعتماد به نفس، عزت نفس
تاريخ دفاع : 1395-6-31