بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930516066
نویسنده : فائزه آسوده كيسمي
عنوان پایان نامه : تبیین عوامل موثر بر قصد توصیه گردشگران با توجه به مشارکت، رضایت و کیفیت تجربه آن‎ها در گردشگری تاریخی – فرهنگی شهرستان فومن
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - بازرگاني بين المللي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , طهمورث حسن قلي پور,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده هدف تحقیق حاضر تبیین عوامل موثر بر قصد توصیه گردشگران با توجه به مشارکت، رضایت و کیفیت تجربه آن‎ها در گردشگری تاریخی – فرهنگی شهرستان فومن می‎باشد. تحقيق حاضر از لحاظ هدف، یک تحقيق كاربردي و از نظر شيوه اجرا یک تحقيق توصيفي-پیمایشی از نوع علی است. جامعه آماری تحقیق حاضر گردشگرانی‌اند که شهرستان فومن را به عنوان مقصد برای گردش انتخاب نموده اند. روش جمع آوری داده‎ها در این تحقیق روش میدانی به وسیله ابزار پرسشنامه است. تعداد نمونه تحقیق حاضر بر اساس روش نمونه گیری کوکران 210 نفر می‎باشد که پرسشنامه‎ها در میان گردشگران شهر فومن به صورت غیراحتمالی در دسترس در بازه زمانی اردیبهشت و خرداد ماه سال 1395 توزیع گردید. به منظور تحلیل داده‎ها در این تحقیق از روش مدل یابی معادلات ساختاری مبتنی بر حداقل مربعات جزئی استفاده شد. پس از اطمینان از مناسب بودن اعتبار و کیفیت مدل، فرضیه‎های تحقیق مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان دادند که در سطح اطمینان 99.9%، مشارکت گردشگری فرهنگی بر کیفیت تجربه گردشگران به طور مثبت موثر بوده و میزان این تاثیر برابر با 0.701 می‎باشد. همچنین، در سطح اطمینان 99 %، مشارکت گردشگری فرهنگی به طور مثبت بر رضایتمندی گردشگران موثر بوده و میزان این تاثیر برابر با 0.382 می‎باشد. در سطح اطمینان 99.9%، مشارکت گردشگری فرهنگی بر قصد توصیه به دیگران موثر بوده و میزان این تاثیر برابر با 0.529 می‎باشد. در سطح اطمینان 99.9%، کیفیت تجربه گردشگری فرهنگی به طور مثبت بر رضایتمندی گردشگران موثر بوده و میزان این تاثیر برابر با 0.411 می‎باشد. در سطح اطمینان 99.9%، مشارک کیفیت تجربه گردشگری فرهنگی به طور مثبت بر قصد توصیه به دیگران موثر بوده و میزان این تاثیر برابر با 0.386 می‎باشد. در سطح اطمینان 99.9%، نیز رضایتمندی گردشگری فرهنگی به طور مثبت بر قصد توصیه به دیگران موثر بوده و میزان این تاثیر برابر با 0.223 می‎باشد. سایر نتایج نیز نشان می‎دهند که کیفیت تجربه و رضایتمندی رابطه ی بین مشارکت و قصد توصیه به دیگران را تعدیل می‎کند. کلمات کلیدی: قصد توصیه گردشگران، مشارکت، رضایت، کیفیت تجربه گردشگری، گردشگری تاریخی – فرهنگی، شهرستان فومن
كلمات كليدي : کلمات کلیدی: قصد توصیه گردشگران، مشارکت، رضایت، کیفیت تجربه گردشگری، گردشگری تاریخی – فرهنگی، شهرستان فومن
تاريخ دفاع : 1395-6-31