بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 930516066
نویسنده : فائزه آسوده كيسمي
عنوان پایان نامه : تبیین عوامل موثر بر قصد توصیه گردشگران با توجه به مشارکت، رضایت و کیفیت تجربه آنها در گردشگری تاریخی – فرهنگی شهرستان فومن
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - بازرگاني بين المللي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , طهمورث حسن قلي پور,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده
هدف تحقیق حاضر تبیین عوامل موثر بر قصد توصیه گردشگران با توجه به مشارکت، رضایت و کیفیت تجربه آنها در گردشگری تاریخی – فرهنگی شهرستان فومن میباشد. تحقيق حاضر از لحاظ هدف، یک تحقيق كاربردي و از نظر شيوه اجرا یک تحقيق توصيفي-پیمایشی از نوع علی است. جامعه آماری تحقیق حاضر گردشگرانیاند که شهرستان فومن را به عنوان مقصد برای گردش انتخاب نموده اند. روش جمع آوری دادهها در این تحقیق روش میدانی به وسیله ابزار پرسشنامه است. تعداد نمونه تحقیق حاضر بر اساس روش نمونه گیری کوکران 210 نفر میباشد که پرسشنامهها در میان گردشگران شهر فومن به صورت غیراحتمالی در دسترس در بازه زمانی اردیبهشت و خرداد ماه سال 1395 توزیع گردید. به منظور تحلیل دادهها در این تحقیق از روش مدل یابی معادلات ساختاری مبتنی بر حداقل مربعات جزئی استفاده شد. پس از اطمینان از مناسب بودن اعتبار و کیفیت مدل، فرضیههای تحقیق مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان دادند که در سطح اطمینان 99.9%، مشارکت گردشگری فرهنگی بر کیفیت تجربه گردشگران به طور مثبت موثر بوده و میزان این تاثیر برابر با 0.701 میباشد. همچنین، در سطح اطمینان 99 %، مشارکت گردشگری فرهنگی به طور مثبت بر رضایتمندی گردشگران موثر بوده و میزان این تاثیر برابر با 0.382 میباشد. در سطح اطمینان 99.9%، مشارکت گردشگری فرهنگی بر قصد توصیه به دیگران موثر بوده و میزان این تاثیر برابر با 0.529 میباشد. در سطح اطمینان 99.9%، کیفیت تجربه گردشگری فرهنگی به طور مثبت بر رضایتمندی گردشگران موثر بوده و میزان این تاثیر برابر با 0.411 میباشد. در سطح اطمینان 99.9%، مشارک کیفیت تجربه گردشگری فرهنگی به طور مثبت بر قصد توصیه به دیگران موثر بوده و میزان این تاثیر برابر با 0.386 میباشد. در سطح اطمینان 99.9%، نیز رضایتمندی گردشگری فرهنگی به طور مثبت بر قصد توصیه به دیگران موثر بوده و میزان این تاثیر برابر با 0.223 میباشد. سایر نتایج نیز نشان میدهند که کیفیت تجربه و رضایتمندی رابطه ی بین مشارکت و قصد توصیه به دیگران را تعدیل میکند.
کلمات کلیدی: قصد توصیه گردشگران، مشارکت، رضایت، کیفیت تجربه گردشگری، گردشگری تاریخی – فرهنگی، شهرستان فومن
كلمات كليدي : کلمات کلیدی: قصد توصیه گردشگران، مشارکت، رضایت، کیفیت تجربه گردشگری، گردشگری تاریخی – فرهنگی، شهرستان فومن
تاريخ دفاع : 1395-6-31