بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 920047518
نویسنده : نیلوفر محمدزاده
عنوان پایان نامه : تاثیر روخوانی گسترده در برابر روخوانی متمرکز روی دانش آهنگ معنایی زبان آموزان سطح متوسط ایرانی
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :مجید پورمحمدی, ,
استاد مشاور (عضو هیات علمی مرکز) : حامد بابائی شلمانی, ,
چكيده : چکیده پژوهش حاضر به بررسی اثر بخشی آموزش تاثیر روخوانی گسترده در برابر روخوانی متمرکز روی دانش آهنگ معنایی زبان آموزان سطح متوسط ایرانی می پردازد. پرسش اصلی که پژوهش حاضر سعی در پاسخ دادن بدان دارد این است که آیا روخوانی گسترده در مقابل روخوانی متمرکز تاثیری مهمی روی دانش آهنگ معنایی فراگیران متوسط زبان انگلیسی دارد یا خیر. برای یافتن پاسخ پرسش مذکور 41 نفر از فراگیران سطح متوسط از طریق ازمون تعیین سطح آکسفورد گزینش شده سپس به دو گروه آموزشی تقسیم گردیدند. و بعد پیش ازمون لغت بر مبنای اهنگ معنایی از هر دو گروه بعمل امدو به دنبال ان دو گروه اموزشی به مدت 6 هفته مجموعا 12 جلسه 90 دقیقه به دو روش مختلف متمرکز و گسترده مورد آزمایش قرار گرفتند پس از ان از هر دو گروه پس ازمون لغت بر مبنای اهنگ معنایی به عمل مد و داده های بدست امده از طریق ازمون تی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند نتایج بدست امده حاکی از ان بود فراگیرانی که در معرض اموزش روخوانی به صورت گسترده قرار گرفته بوند نمره بالاتری از گروه مقابل کسب نمودند.
كلمات كليدي : گسترده، خواندن
تاريخ دفاع : 1394-6-25