بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930327306
نویسنده : نازنین سبحانی پور
عنوان پایان نامه : تبیین ارزش ویژه برند و شهرت شرکت از طریق مسئولیت اجتماعی و اعتماد مشتری مورد مطالعه (شعبات بانک صادرات استان گیلان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني- بازاريابي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :مهرداد گودرزوند چگینی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : با توجه به افزایش شدت رقابتی شدن در صنایع مختلف از جمله در صنعت بانکداری شهرت بانک و ارزش ویژه برند یکی از عوامل مهم در آگاهی و تصمیم گیری در استفاده از خدمات بانکی است. امروزه مشتریان به موضوعات مرتبط با مسئولیت اجتماعی شرکت ها اهمیت می دهند و در نگرش و تکرار استفاده آن ها اثرگذار است. با در نظر گرفتن این موضوع که، هدف همه‌ی بنگاه های اقتصادی کسب حداکثر سود آوری همراه با ایجاد روابط طولانی مدت با مشتریان است . تحقیق حاضر به بررسی معنادار بودن ارتباط بین مسئولیت اجتماعی شرکت از طریق اعتماد مشتری با ارزش ویژه برند و شهرت شعبات بانک صادرات در استان گیلان پرداخته است. این تحقیق براساس نوع هدف کاربردی است. روش گردآوری داده‌ها میدانی بوده است. به منظور گردآوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق حاضر مشتریان بانک صادرات در استان گیلان بوده است و 408 مشتری به عنوان نمونه‌ی تحقیق انتخاب شده‌اند. روش نمونه برداری در تحقیق حاضر ، نمونه برداری غیراحتمالی در دسترس بوده است. برای بررسی پایایی پرسشنامه از آلفای کرونباخ بهره برداری شد که برای همه‌ی متغیرها بالاتر از 7/0 بدست آمد. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از معادلات ساختاری از نرم افزارهایSPSS و LISREL استفاده شد. تمامی فرضیه‌ها تحقیق حاضر مورد تأیید قرار گرفتند. که عبارتند از: مسئولیت اجتماعی شرکت ارتباط مثبتی با شهرت شرکت دارد ، مسئولیت اجتماعی شرکت ارتباط مثبتی با ارزش ویژه برند دارد، مسئولیت اجتماعی شرکت ارتباط مثبتی با اعتماد دارد، مسئولیت اجتماعی شرکت ارتباط مثبتی با شهرت شرکت از طریق اعتماد مشتری دارد، مسئولیت اجتماعی شرکت ارتباط مثبتی با ارزش ویژه برند از طریق اعتماد مشتری دارد.
كلمات كليدي : ارزش ویژه برند، اعتماد مشتری، شهرت شرکت، مسئولیت اجتماعی
تاريخ دفاع : 1395-6-15