بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930304038
نویسنده : زینب حقگو فرد
عنوان پایان نامه : سنجش گسترش درک پذیرش بانکداری همراه (مورد مطالعه: بانک¬های دولتی و خصوصی استان گيلان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - مديريت بيمه
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :محمد طالقانی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : پیشرفتهای فناوری وابزارهای بی سیم درسال های اخیر فرصت های جدیدی برای ارائه خدمات نوین باتکی تحت عنوان بانکداری همراه فراهم آورده است.یکی از عوامل عمده بر سر راه توسعه بانکداری همراه عدم پذیرش آن توسط مشتریان عنوان شده است.این پژوهش با هدف شناسایی عوامل موثر برگسترش درک مشتریان از پذیرش بانکداری در استان گیلان صورت گرفته است.پزوهش حاضراز نوع توصیفی و به لحاظ هدف کاربردی و از لحاظ نحوه گردآوری داده ها جز پژوهش های همبستگی پیمایشی است.تعداد450 عدد پرسشنامه توزیع شدودر نهایت با توجه به پرسشنامه های قابل استفاده تعداد384 نفر حجم نمونه پژوهش را تشکیل دادند.روایی پرسشنامه توسط نظراساتیدوکارشناسان تایید گردیدوپایایی پرسشنامه با استفاده ازآلفای کرونباخ وبا استفاده از نرم افزارآماریspss برای هرمتغیروکل پرسشنامه محاسبه وتاییدشد.ابزارگردآوری داده هادراین پژوهش پرسشنامه می باشدکه شامل53 سوال استاندارد با طیف 5 گزینه ای لیکرت می باشد.به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزارهای spss20وAmos18.0 استفاده شد.نتایج نشان دادکه قصد رفتاری ،شرایط تسهیل کننده و تناسب وظیفه با فناوری به طور مستقیم برپذیرش بانکداری همراه توسط مشتری اثردارد.و عوامل اعتماد اولیه،اعتبار بانک،ویژگی های فناوری و وظیفه و ساختار اطمینان بخش بر قصد رفتاری مشتریان توسط از بانکداری همراه تاثیر گذار است .از طرفی تاثیرسطح تلاش مورد انتظار وکارایی مورد انتظارمشتری و تاثیر اجتماعی بر قصدرفتاری استفاده از بانکداری همراه وتاثیر گرایش کاربر به اعتماد و کارایی مورد انتظار مشتری بر اعتماد اولیه به بانکداری همراه مورد تایید قرار نگرفت.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی:بانکداری همراه،موبایل بانک،پذیرش تکنولوژی
تاريخ دفاع : 1395-5-25