بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940042619
نویسنده : حدیث خرمی سیاهمزگی
عنوان پایان نامه : تبیین واکنش مشتریان گوشی‌های تلفن همراه استان گیلان با تاکید بر بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و ارزش ویژه‌ی برند
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - مديريت تحول
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , دکتر مریم اوشک سرایی,
استاد مشاور () : ,
چكيده : در چند سال اخیر با ورود گوشی های مختلف تلفن همراه به بازار و سرعت تغییرات در ارائه برندهای مختلف به بازار به نوعی مشتریان را در انتخاب دچار شک و تردید کرده است. در بعضی موارد ترس از تقلبی بودن گوشی و عدم اطلاعات صحیح در بازار نسبت به آن، فرایند خرید مشتری را دچار نوسان بسیاری کرده است و مشتری سعی می کند انتخاب خود را با گمانه زنی های زیاد و بعد از تاخیر زیاد انجام دهد و سپس مبادرت به انجام خرید کند. از این رو هدف اصلی تحقیق بررسی تاثیر بازاریابی شبکه های اجتماعی و ارزش ویژه ی برند بر واکنش مشتریان گوشی های تلفن همراه در استان گیلان است. پژوهش جاري از نوع پژوهش هاي كاربردي و از نظر دسته بندی پژوهش بر حسب نحوه ی گردآوری داده ها از نوع تحقيقات توصیفی و از نظر روش از نوع تحقیقات همبستگی است. جامعه ی آماری تحقیق مشتریان گوشی های تلفن همراه در استان گیلان هستند. روش نمونه گیری مورد استفاده در تحقیق از نوع غیر احتمالی در دسترس و تعداد نمونه نیز برابر با 371 نفر است. ابزار جمع آوري اطلاعات در این تحقیق پرسشنامه ي استاندارد است. تجزیه و تحلیل داده ها از طریق نرم افزارهای اس پی اس اس و لیزرل انجام شده است. براي بررسي فرضيه هاي پژوهش از تحليل عاملي تاييدي و مدل سازی معادلات ساختاری استفاده شده است. نتیجه فرضیه های اول و دوم تحقیق حاکی از تاثیر مثبت بازاریابی شبکه های اجتماعی بر ارزش ویژه ی برند، و واکنش مشتریان گوشی های تلفن همراه استان گیلان است. همچنین فرضیه سوم تحقیق که بررسی تاثیر مثبت ارزش ویژه ی برند بر واکنش مشتریان گوشی های تلفن همراه استان گیلان بود هم مورد تایید قرار گرفت.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی : واکنش مشتری، بازاریابی شبکه های اجتماعی، ارزش ویژه برند، مدل سازی معادلات ساختاری.
تاريخ دفاع : 1396-5-10