بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940037791
نویسنده : آیناز منظم
عنوان پایان نامه : تبیین عملکرد صادراتی شرکت‌های صادراتی استان گیلان با تاکید بر مشتری‌محوری، تعهد رفتاری و ارتباطات
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - بازرگاني بين المللي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :بیژن شفیعی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : در محیط پیچیده، پویا و بسیار متغیر امروزی، شرکت ها نیازمند طراحی و اتخاذ استراتژی هایی هستند که بتوانند آن ها را در بهبود روزافزون عملکردشان یاری رساند. هدف این تحقیق سنجش عملکرد صادراتی شرکت‌های صادراتی استان گیلان با تاکید بر مشتری‌محوری، تعهد رفتاری و ارتباطات بود. تحقیق حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر جمع آوری اطلاعات توصیفی پیمایشی می باشد. جامعه آماري اين پژوهش از کارکنان شرکت های صادراتی استان گیلان تشكيل گردیده که 3 شرکت به نام های زمرد فام البرز فعال در زمینه مواد اولیه کشاورزی، شرکت اکباتان فعال در زمینه مواد اولیه و شرکت دهکده فعال در زمینه ماشین آلات بدین منظور در طرح مشارکت داشته اند که مجموعا دارای 138 نفر کارمند بودند. حجم نمونه نیز با استفاده از فرمول کوکران 85 نفر در نظر گرفته شد. داده های لازم با استفاده از پرسشنامه و دارای طیف 5 گزینه ای (کاملاً مخالفم تا کاملاً موافقم) جمع آوری گردیده و با استفاده از نرم افزار SPSS و SmartPLS 3 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها فرضیات تحقیق را تایید کرد؛ یعنی آزمون فرضیه ها نشان داد که عملکرد صادراتی تحت تاثیر متغیرهای تعهد رفتاری و ارتباطات می باشد. همچنین نتایج مبین آن بود که مشتری محوری نیز از طریق متغیرهای ارتباطات و تعهد رفتاری عملکرد صادراتی شرکت های صادراتی استان گیلان را افزایش می دهد.
كلمات كليدي : عملکرد صادراتی، ارتباطات، تعهد رفتاری، مشتری محوری، شرکت های صادراتی، گیلان
تاريخ دفاع : 96-03-16