بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 920631489
نویسنده : مبینا حیدری
عنوان پایان نامه : بررسی تاثیر تلفظ مستقیم معلم در مقایسه با تلفظ ضبط شده برصحت تلفظ زبان آموزان ایرانی در سطح پیش متوسطه زبان انگلیسی
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :مجید پورمحمدی, ,
استاد مشاور (عضو هیات علمی مرکز) : آرش سحرخیز عربانی, ,
چكيده : تحقیق حاضر به بررسی تاثیرتلفظ مستقیم معلم درمقایسه باتلفظ ضبط شده برصحت تلفظ زبان آموزان ایرانی درسطح پیش متوسطه زبان انگلیسی می پردازد. برای انجام این تحقیق 60 زبان آموز ایرانی در مقطع متوسط از بین 300 زبان آموز انتخاب شدند. به منظور همگون سازی افراد شرکت کننده در تحقیق این افراد بر اساس نمره کسب شده در آزمون تععین سطح PET که یک آزمون استاندارد کمبریج می باشد انتخاب شدند. افراد انتخابی به دو گروه کنترل و آزمایش با تعداد 30 نفر در هر گروه تقسیم شدند. قبل از شروع تحقیق اعضای هر دو گروه از نظر مهارت تلفظ توسط یک آزمون مورد آزمایش قرار گرفتند تا اطمینان حاصل شود که توانایی تلفظ افراد نیز علاوه بر سطح زبانی آنها در یک سطح می باشد. با بررسی نمرات حاصل از این آزمون مشخص شدکه افراد هر دو گروه تلفظ یکسانی دارند. در طول تحقیق افراد گروه آزمایش، تحت آموزش و تمرین برنامه ریزی شده ای، با تلفظ مستقیم معلم خویش قرار گرفتند. در این گروه تمرکز اصلی روی برنامه های استاندارد تلفظی مدونی بود که بطور مستقیم توسط معلمشان ارائه می گردید. همچنین اعضای گروه کنترل نیز با شیوه سنتی آموزشهای ترم خود را به پایان رساندند. در فاز پایانی تحقیق افراد هر دو گروه مجدداً از نظر توانایی تلفظ توسط یک آزمون مورد بررسی و مقایسه قرار گرفتند. میانگین نمرات دو گروه به طرز قابل توجهی متفاوت بود. نمرات گروه آزمایش بالاتر از نمرات گروه کنترل بود و این نشان می دهد که تلفظ مستقیم معلمان تاثیر بسزایی در بهبود تلفظ زبان آموزان دارد و باعث افزایش انگیزه و لذت بخش تر شدن آموزش زبان می گردد.
كلمات كليدي : تلفظ مستقیم معلم، تلفظ ضبط شده،تلفظ زبان آموزان
تاريخ دفاع :