بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940098218
نویسنده : بهنام ابراهیم‌پور شمامی
عنوان پایان نامه : بررسی تاثیر ارزش مالی ادراک شده و کیفیت خدمات بر قصد رفتاری با توجه به نقش رضایت مشتری در شرکت‌های بیمه (مطالعه‌ی موردی: مشتریان بیمه‌ی عمر شرکت بیمه پاسارگاد استان گیلان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - مديريت بيمه
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , دکتر سید محمود شبگو‌منصف,
استاد مشاور () : ,
چكيده : شرکت های بیمه یکی از مهمترین شرکت های خدماتی در هر کشور به شمار می رود که در اقتصاد هر کشور نقش بسزایی دارد. در واقع اصلی ترین رکن در هر سازمان مشتری است و رضایت و تمایل به خرید او از همه چیز حتی از کسب سود هم مهم تر است. بنابراین مهمترین عامل هدف گذاری در برنامه های بهبود کیفیت است و تلاش اصلی هر سازمان در راستای تحقق نیازهای اوست. از این رو هدف اصلی تحقیق بررسی تاثیر ارزش مالی ادراک شده و کیفیت خدمات بر قصد رفتاری با توجه به نقش رضایت مشتری در شرکت های بیمه است. پژوهش جاري از نوع پژوهش هاي كاربردي و توصیفی است.جامعه ی آماری پژوهش مشتریان بیمه پاسارگاد در استان گیلان هستند. تعداد نمونه مورد مطالعه شامل 371 نفر از مشتریان است. روش نمونه گیری در پژوهش حاضر از نوع نمونه گیری خوشه ای و غیراحتمالی در دسترس است. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شده است. تجزیه و تحلیل داده های تحقیق نیز از طریق نرم افزارهای اس پی اس اس و لیزرل انجام گرفت و با رویکرد مدل سازی معادلات ساختاری تحلیل شد. نتیجه ی فرضیه های پژوهش حاکی از تاثیر ارزش مالی ادراک شده بر رضایت مشتریان و قصد خرید دارد. از طرف دیگر تاثیر کیفیت خدمات ادراک شده بر رضایت مشتریان و قصد خرید نیز تایید شد. همچنین تاثیر رضایت مشتریان بر قصد خرید بود هم مورد تایید قرار گرفت.
كلمات كليدي : واژگان کلیدی: قصد رفتاری به خرید، ارزش مالی ادراک شده، کیفیت خدمات ادراک شده، رضایت مشتری.
تاريخ دفاع : 1396-5-11