بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها
شماره دانشجویی : 921701035
نویسنده : رحیم کامران فر
عنوان پایان نامه : شناسایی و اولویت بندي عوامل مؤثر بر بازاریابی و فروش بیمههای عمر
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - مديريت بيمه
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , دکترمحسن میرزایی,
استاد مشاور () : ,
چكيده : هدف پژوهش شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر بازاریابی و فروش بیمههای عمر بوده است. به همین جهت ابتدا با توجه به مطالعات و تحقیقات قبلی و با تکیه بر چهارچوب و تئوریهای موجود در این حوزه، عاملهای مؤثر استخراج گردیدند و با استفاده از پرسشنامه سلسلهمراتبی فازی(که جامعه آماری آن را نخبگان بانکداری و دانشگاهی تشکیل میداد) به رتبهبندی مؤلفههای موردمطالعه پرداخته شد. اين تحقیق دارای اهداف کاربردی است زيرا در جهت توسعه دانش كاربردي در حوزه عوامل مؤثر بر بازاریابی و فروش بیمههای عمر انجام ميگيرد. همچنین این تحقیق از نوع تحقیقات اکتشافی- میدانی است. داده¬های موردنیاز با ابزار مصاحبه و پرسشنامه گردآوري شد ازاینرو روش جمعآوری دادهها برای تعيين عوامل مؤثر بر بازاریابی و فروش بیمههای عمر در اين تحقيق کیفی است. جامعه آماري در اين تحقيق نخبگان دانشگاهی درزمینه بازاریابی و فروش بیمه عمر میباشند و روش نمونهگیری، نمونهگیری در دسترس بوده است. لذا با استناد به روش تحقیق 5 نخبه دانشگاهی و پنج نخبه صنعتی فعال درزمینه ی بازاریابی و فروش بیمه عمر جامعه آمار تحقیق حاضر را شکل میدهند. ﺩﺭ ﺗﺤﻘﻴﻖ بهمنظور ﺑﺮﺍﺯﺵ ﻣﺪﻝ ﻭ ﺁﺯﻣﻮﻥ ﻓﺮﺿﻴﺎﺕ ﺗﺤﻘﻴﻖ، ﺍﺑﺘﺪﺍ دادههای موردنظر ﮔﺮﺩﺁﻭﺭﻱ ﻭ ﻣﺤﺎﺳﺒﺎﺕ ﻣﺘﻐﻴﺮﻫﺎﻱ ﻻﺯﻡ ﺩﺭ ﺻﻔﺤﻪ ﮔﺴﺘﺮﺩﻩ نرمافزار ﺍﻛﺴﻞ Excelﺻﻮﺭﺕ ﭘﺬﻳﺮﻓﺖ. جهت رتبهبندی مؤلفههای مؤثر بر بازاریابی و فروش بیمههای عمر از نرمافزار expert choice و Matlab استفاده شد. نتایج بهدستآمده نشان داد ابزار ارتباطجمعی حامل آگهیهای تجاري در افزايش فروش بيمه عمر مؤثر است. افزايش حق بيمه عمر، باعث كاهش ميزان فروش آن میشود و محتواي آموزشي آگهیهای تجاري در ميزان فروش بيمه عمر مؤثر است.
كلمات كليدي : بازاریابی
بیمههای عمر
تاريخ دفاع : 1396-6-11