بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940235736
نویسنده : علي وطن دور
عنوان پایان نامه : بررسی موانع و راهکارهای توسعه تجاری سازی پژوهش های دانشگاهی (مطالعه موردی: دانشگاه های آزاد اسلامی استان گیلان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني- بازاريابي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :سیدمحمود شبگو منصف, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده تجاري سازي فرایندي است كه طی آن تکنولوژي هاي جدید به محصولات تجاري موفق تبدیل می شوند. تجاري سازي یک فرایند هزینه برو زمان بر با نتایج بسیار نامطمئن است. هدف از این تحقیق بررسی موانع و راهکارهای توسعه تجاری سازی پژوهش های دانشگاهی در دانشگاه های آزاد گیلان می باشد. رویکرد پژوهش حاضر از نوع کمی است. این پژوهش بر اساس هدف از نوع کاربردی و به لحاظ ماهیت از نوع توصیفی – همبستگی می باشد. جهت گردآوری اطلاعات در این پژوهش از روش میدانی که شامل مصاحبه و پرسشنامه و کتابخانه ای شامل کتب ، پایان نامه ها ، مقالات و ... استفاده شده است. همچنین اطلاعات اولیه از طریق پرسشنامه جمع آوری شده است. جامعه آماری شامل تمامی اساتید اعضای هیات علمی دانشگاه های آزاد اسلامی استان گیلان می باشد که تعداد آنها 598 نفر بوده و حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران برای جامعه های محدود 202 نفر بدست آمد.در این تحقیق از روش های آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است. در قسمت آمار استنباطی از نرم افزارSmart PLS استفاده می شود. نتایج تحقیق نشان دهنده رابطه بین متغیرهای تحقیق بوده و تمامی فرضیات تحقیق مورد تایید قرار گرفت. واژگان کلیدی: توسعه تجاری سازی پژوهش های دانشگاهی، موانع داخلی، موانع سازمانی، موانع محیطی / تشکیلاتی
كلمات كليدي : واژگان کلیدی: توسعه تجاری سازی پژوهش های دانشگاهی، موانع داخلی، موانع سازمانی، موانع محیطی / تشکیلاتی
تاريخ دفاع : 1396-10-23