بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940310948
نویسنده : آرمان خوش گفتار
عنوان پایان نامه : سنجش تاثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر وفاداری مشتریان با تاکید بر استانداردهای اخلاقی، رضایت و اعتماد (مورد مطالعه: مشتریان شرکت JTI دخانیات گیلان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني- بازاريابي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :نرگس دل افروز, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : شركت هاي توليدي و خدماتي در حال تجربة رقابت شديدي مي باشند كه براي زنده ماندن در اين رقابت و ميدان نبرد براي حفظ مشتريان خود به روش هاي كاراتري نياز دارند و از جمله مهمترین ابعاد واکنش‌های مصرف‌کننده که در پژوهش های اخیر مورد توجه قرار گرفته، وفاداری مصرف کننده است. در سالهای اخیر، تأکید فزاینده‌ای بر اهمیت مفهوم مسئولیت اجتماعی شرکت ها در قبال اقتصاد می‌شود؛ همچنین با فرض اینکه خدمات این شرکت ها عامل ایجاد منافع در محیط رقابتی باشد، در برگیرنده اهداف زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی می‌باشند.از این رو پژوهش حاضر با هدف سنجش تاثیر مسئولیت اجتماعی شرکت بر وفاداری مشتریان با تاکید بر استانداردهای اخلاقی،رضایت و اعتماد مورد مطالعه قرار گرفته است که در زمره پژوهشی توصیفی-کاربردی به شمار می‌رود و با توجه به بهره گیری از پرسشنامه « پارک و همکاران،2017» لذا از تحقیق پیمایشی در این پژوهش استفاده گردیده‌است. جامعه آماری این تحقیق عبارت است از کلیه مشتریان شرکت JTI دخانیات گیلان می‌باشد. که از جوامع نامحدود محسوب می‌گردد. بنابراین با بهره گیری از فرمول کوکران برای جامعه نامحدود تعداد 369 نفر ازمشتریان به روش غیر احتمالی در دسترس به عنوان نمونه آماری مورد مطالعه قرار گرفته اند. بر این اساس تعداد نمونه آماری 369 نفر بوده است. یافته های تحقیق حاکی از آن بوده است که مسئولیت اجتماعی شرکت بر وفاداری مشتریان تاثیر معنی‌داری دارد و این رابطه غیر مستقیم و از طریق اثرگذاری بر رضایت و اعتماد مشتریان است یافته های تحقیق نشان داده است که کسب مزیت رقابتی در رابطه نوآوری با عملکرد صادرات نقش میانجی دارد.
كلمات كليدي : مسئولیت اجتماعی شرکت، وفاداری مشتریان، استانداردهای اخلاقی،رضایت و اعتماد
تاريخ دفاع : 1396-11-9