بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930400726
نویسنده : حامد عباسی مژدهی
عنوان پایان نامه : بررسی تاثیرات بکارگیری تمرینات شخصی سازی شده بر میزان انگیزۀ فراگیران ایرانی سطح متوسطه زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :داود تقی پور بازرگانی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : پژوهش حاضر به بررسي تاثيرات استفاده از تمرینات شخصی سازی شده برای تکالیف منزل به جای تمرینات معمولی و یکسان برروی انگیزۀ فراگیران ايراني سطح متوسطه زبان انگليسي به عنوان زبان خارجي مي پردازد. به همين منظور، تعداد 41 زبان آموز مذکر و 19 زبان آموز مونث از رده سني 16 تا 21 سال در آموزشگاه های سروش و گپ واقع در رشت از ميان تعداد 122 دانش آموز و از طریق آزمون QPT انتخاب شدند. زبان آموزان به صورت تصادفي در یک گروه آزمايشي و يک گروه گواه قرار گرفتند. زبان آموزان هر گروه به سه کلاس شامل 10 زبان آموز به طور میانگین در هر کلاس تقسيم شدند. نخست يک آزمون سنجش انگیزه اجرا شد که از پيش با شاخص اعتبار 0.74 برروی 15 زبان آموز آزمایش شده بود. سپس گروه آزمایشی، نوع شخصی سازی شده و هدفمند تکالیف خانگی که قبلاً برمبنای علایق و همینطور استایل یادگیری ویژۀ تک تک زبان آموزان طراحی شده بود را دریافت کردند. ضمنا، گروه گواه تمرینات معمول و یکسانی را که در کتاب آموزشی American English File 3 در اغلب آموزشگاههای کشور به عنوان تکالیف خانگی به زبان آموزان داده می شوند را دریافت نمودند. در نهايت در انتهای دورۀ بیست جلسه ای ، هردو گروه مجددا در آزمون سنجش انگیره شرکت کردند. نتايج به دست آمده نشان داد که گروه آزمایشی، با بکارگیری تکالیف خانگی شخصی سازی شده و هدفمند، در مقایسه با گروه گواه انگیزۀ بیشتری جهت انجام تکالیف و یادگیری زبان از خود نشان دادند. طبق يافته هاي اين پژوهش، دبيران می توانند با طراحی تکالیف خانگی مطابق با علایق و استایل یادگیری هر یک از زبان آموزان، به افزایش انگیزه و انرژی آنها در راستای انجام تکالیف خانه و در نهایت یادگیری زبان کمک کنند.
كلمات كليدي : تفاوتهای فردی، تکالیف تکمیلی، آموزش فردی
تاريخ دفاع : 1395-06-21