بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940114894
نویسنده : متین پرهیزکار
عنوان پایان نامه : بررسی تاثیر ابعاد برند فروشگاهی بر قصد خرید با توجه به نقش تعدیل گر کیفیت ادراک شده (مورد مطالعه: مشتریان فروشگاه های زنجیره ای شهر رشت)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مدیریت بازرگانی-مدیریت بازاریابی
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , دکتر سعید باقرسلیمی,
استاد مشاور (استاد مشاور مدعو) : , دکتر مهدی همایونفر,
چكيده : امروزه فروشگاههای زنجیرهای با رقابتی شدیدتر از گذشته روبه رو هستند به طوری که تلاش برای حفظ و نگهداری مشتریان قدیمی و سپس جذب مشتریان جدید و تاثیرگذاری بر ادراکات مشتریان روند رو به رشدی یافته است که در عملکرد و موفقیت فروشگاهها نقش مهمی را ایفا میکند. از سویی تعداد فزاینده ای از مشتریان به حجم بالایی از اطلاعات مجهز شده و از قدرت پذیرش ریسک بیشتری برخوردار شده اند. فاکتورهایی که بر میزان تمایل مشتری به خرید دوباره تاثیرگذار هستند، نقش حیاتی در موقعیت فروشگاه ها ایفا می کنند. هدف کلی این تحقیق، بررسی تاثیر ابعاد برند فروشگاهی بر قصد خرید با توجه به نقش تعدیلگر کیفیت ادراک شده در میان مشتریان فروشگاه های زنجیره ای شهر رشت می باشد. روش تحقیق از نوع توصیفی-پیمایشی و هدف آن کاربردی است، و روش گردآوری داده¬ها میدانی و ابزار آن پرسشنامه است. در تحقیق حاضر جامعه آماری مورد بررسی، کلیه ی مشتریان فروشگاه های زنجیره ای در سطح شهر رشت می باشد. با در نظر گرفتن تعداد کل جامعه آماری و با توجه به فرمول کوکران تعداد حجم نمونه 416 نفر است. و از روش نمونه ¬برداری غیراحتمالی در دسترس استفاده شد. داده¬ها از طریق نرم افزارهای SPSS نسخه20، و smart pls 2 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج حاصل از این تحقیق نشان داد، مدل اصلی پژوهش از برازش خوبی برخوردار است و نتایج فرضیه ها نشان داد، که قیمت بر قصد خرید تاثیر ندارد. از سویی نتایج نشان داد که تصویر فروشگاه بر قصد خرید تاثیر دارد. همچنین نتایج نشان می دهد تصویر فروشگاه بر قصد خرید تاثیرگذار است. در ادامه نتایج نشان می دهد که قیمت،تصویر فروشگاه و اطمینان بر قصد خرید با توجه به نقش تعدیل گر کیفیت ادراک شده تاثیرگذار است. در نهایت نتایج نشان داد که قیمت،تصویر فروشگاه و اطمینان بر قصد خرید با توجه به نقش تعدیل گر ارزش ادراک شده تاثیرگذار است.
كلمات كليدي : کلیدواژه: قصد خرید، برند فروشگاهی،کیفیت ادراک شده، فروشگاه های زنجیره ای
تاريخ دفاع : 1396-11-9