بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 920631528
نویسنده : اشرف طاهری رودکناری
عنوان پایان نامه : تاثیرات آموزش با روش طرح ادراکی بر درک مطلب در دوره متوسطه
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , ریحانه شیخی بهدانی,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده مطالعات مختلف تایید کرده است که استفاده از نقشه‌های مفهومی به زبان‌آموزان اجازه می‌دهد تا به راحتی مفهوم و دانش ضمنی خود را به آنها انتقال دهند. دلیل این امر می‌تواند این باشد که نقشه‌های مفهومی می‌توانند درک بهتر از مواد فراهم شده توسط دانش‌آموزان قادر سازند و این باعث می‌شود که زبان‌آموزان از دانش قبلی خود برای شناسایی مفاهیم جدید استفاده کنند. با توجه به اهمیت نقشه‌های مفاهیم در مطالعات آموزشی و نیز اهمیت درک خواندن در کلاس‌های زبان، تحقیق حاضرسعی بر بررسی تفاوت اثرراهبردهای یادگیری مهارت خواندن به روش سنتی و ادراکیزبان آموزان ایرانی درسطح دبیرستان را دارد. در این مطالعه شبه تجربی، طرح نامعادل گروه شاهد پیش‌آزمون و پس‌آزمون انتخاب شد.برای دستیابی به هدف تحقیق،60 نفر ازدانش‌آموزان دوره دبیرستان به دو گروه انتخاب و تقسیم شدند.گروه ادراکی آموزش را براساس طرح ادراکی و گروه شاهد آموزش خواندن به روش صریح و روشن را دریافت نمودند. نتایج نشان داد که گروه آزمایشنسبت به گروه شاهد برتری دارد. نتایج این مطالعه می‌تواند معلمان را به اعمال استراتژی‌های مفهومی در آموزش خواندن مفهومی متون تشویق کند.
كلمات كليدي : دانش,استخدام,مواد
تاريخ دفاع : 95-6-30