بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930315979
نویسنده : مهشید رضائی شاقاجی
عنوان پایان نامه : تاثيرآزمون های تطبیقی و چند گزینه ای بر صحت تلفظ زبان آموزان انگلیسی سطح متوسطه ایرانی
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : زبان انگلیسی
رشته/گرایش تحصيلي : آموزش زبان انگليسي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :معصومه ارجمندی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : تحقیق حاضرمی کوشدبه بررسی تاثیر آزمون های تطبیقی و چند گزینه ای بر صحت تلفط زبان آموزان انگلیسی سطح متوسطه ایرانی بپردازد.این عقیده وجوددارد که تلفظ اساس ارتباط زبانی است و باید به اندازه دیگر مهارت هاواجزای زبانی مانند واژاگان، دستور زبان، خواندن و نوشتن موردتوجه قرارگیرد.بدین منظور،۴۵زبان آموز سطح متوسطه از میان۹۰ زبان آموزموسسه زبان اندیشه سنگر (گیلان، ایران) پس از انجام آزمون تعیین سطح SPT انتخاب و سپس به طورتصادفی در دو گروه آزمایش(B , A)و یک گروه شاهد قرارداده شدند.پس از آنکه هرسه گروه در پیش آزمون تلفظ(جهت ارزیابی صحت تلفظ)شرکت نمودند، گروه آزمایش(A)برنامه آموزشی آزمون های چند گزینه ای وگروه آزمایش(B) برنامه آموزشی آزمون های تطبیقی در ۱0جلسه (دو بار در هفته،۴۵ دقیقه)به کمک یک چارت آوایی دریافت نمودند، درحالیکه گروه شاهد طی این مدت ازآموزش سنتی از طریق آزمون شفاهی بهره مند شد.پس از پایان دوره آموزش، پس آزمون ازهر سه گروه به عمل آمد.داده های بدست آمده با استفاده ازآمار توصیفی، آزمون تی تست مزدوج، روش تحلیلی آنووا، آزمون های لوین و شفه به کمک نرم افزارSPSS تجزیه و تحلیل شدند. یافته های تحقیق با توجه به نمرات بالای گروه آزمایش(A)در پس آزمون نسبت به گروه آزمایش (B) و شاهد نشان دادکه به لحاظ آماری بین آزمون های تطبیقی وچند گزینه ای تفاوت وجود دارد.بنابراین، آموزش تلفظ به کمک آزمون های تطبیقی و چند گزینه ای به عنوان ابزار بصری، ذهن زبان آموزان راجهت پردازش موادآموزشی بصورت معنادارفعال می نماید تابه لحاظ شناختی به یادگیری ادراکی دست یابند.
كلمات كليدي : زبان آموزان EFL,تلفن,آزمون چند انتخابی (MCT),تطبیق آزمون (MT)
تاريخ دفاع : 95-11-30