بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940105498
نویسنده : لادن رازبان
عنوان پایان نامه : تأثیر هویت جمع (اجتماع) برند بر وفاداری برند با میانجی¬گری نشانگر اجتماعی برند، روش¬های ایجاد ارزش و روابط مصرف‌کننده (مورد مطالعه: کاربران جمع برندهای تلفن همراه)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني- بازاريابي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :علی قلی پور سلیمانی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : برند و وفاداری به آن از موضوعات مهمی است که در سال‌هاي اخیر در ادبیات مدیریت مورد تأکید قرار گرفته است. ازاین¬رو پژوهش حاضر با هدف بررسی تأثیر هویت جمع برند بر وفاداری برند با میانجی‌گری نشانگر اجتماعی برند، روش ایجاد ارزش و روابط مصرف‌کننده انجام شده است. پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ ماهیت و روش انجام، توصیفی و از نوع پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش، کاربران جمع برندهای تلفن همراه سامسونگ و اپل است. برای انجام تحلیل¬های مربوط، پرسشنامه در سایت docs.google.com طراحی گردید تا از کاربران ایرانی اینستاگرام نظرسنجی کند. در نهایت تعداد 427 پرسشنامه بازگردانده شد که 21 پرسشنامه قابلیت استفاده نداشت. در نهایت 406 پرسشنامه برای تجزیه‌وتحلیل مناسب ارزیابی شد و مورد تحلیل قرار گرفت. پرسشنامه پژوهش شامل 66 سؤال بسته بود. سؤالات از طریق طیف لیکرت 5 گزینه‌ای مورد سنجش قرار گرفتند. به‌منظور تجزیه‌وتحلیل داده¬ها در قسمت آمار توصیفی از نرم¬افزار SPSS و برای آمار استنباطی داده¬ها از مدل¬سازی معادلات ساختاری مبتنی بر رویکرد حداقل مربعات جزئی به کمک نرم¬افزار Smart PLS استفاده شده است. از کل فرضیه¬های مطرح شده، شش فرضیه تأیید شدند. نتایج نشان می¬دهند که هویت جمع برند بر نشانگر جمع برند و ارتباطات مصرف¬کننده با عناصر جمع برند تأثیر دارد. نشانگر جمع برند نیز بر شبکه اجتماعی و تعامل جمع برند تأثیر دارد. همچنین رابطه مصرف¬کننده بر کیفیت رابطه برند اثرگذار است و تأثیر کیفیت رابطه برند بر وفاداری برند مورد تأیید می¬باشد.
كلمات كليدي : هویت جمع برند، نشانگر اجتماعی برند، روش ایجاد ارزش، روابط مصرف‌کننده، وفاداری برند
تاريخ دفاع : 1396-11-11