بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 950180141
نویسنده : منوچهر انبارلو
عنوان پایان نامه : نقش مولفه های هوش معنوی و هوش هیجانی در تبیین تحلیل رفتگی کارکنان آموزش و پرورش شهرستان طارم
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : روانشناسی
رشته/گرایش تحصيلي : روانشناسی عمومی
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :سیدعلی مجیدی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده تنیدگی¬های موجود در محیط های آموزشی به جهت حساسیت های موجود در این قبیل محیط ها بیش از سایر مشاغل فرد را به سمت تحلیل رفتگی شغلی سوق می دهد که در این بین نقش تعدیل¬گر هوش معنوی و هیجانی قابل توجه است. هدف پژوهش حاضر تعیین نقش مولفه¬های هوش معنوی و هوش هیجانی در تبیین تحلیل رفتگی شغلی کارکنان آموزش و پرورش شهرستان طارم بود. روش پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی و معادله پیش بین بود. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل تمامی کارکنان آموزش و پرورش شهرستان طارم در نیمسال دوم سال تحصیلی 1397-1396 به تعداد 1126 نفر بود که از این بین نمونه¬ای به حجم 185 نفر با توجه به جدول مورگان، ملاک ورود و خروج پژوهش و با استفاده از روش نمونه گیری خوشه¬ای تصادفی انتخاب و پرسشنامه های هوش معنوی كينگ (2008)، هوش¬هیجانی شوت (1998)، تحلیل¬رفتگی شغلی مسلش (1981) را تکمیل کردند. داده¬های به دست آمده با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته¬های پژوهش نشان داد بين مولفه های هوش معنوی و هوش هیجانی با تحلیل رفتگی شغلی کارکنان آموزش و پرورش شهرستان طارم رابطه منفی و معنادار وجود دارد (05/0P
كلمات كليدي : کلید واژه ها: هوش معنوی، هوش هیجانی، تحلیل رفتگی شغلی، آموزش و پرورش
تاريخ دفاع : 1397-6-12