بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 950227918
نویسنده : محمد حبيبي دليوند
عنوان پایان نامه : ارزیابی تاثیر اعتبار نام تجاری به واسطه پرستیژ برند بر میزان تمایل به خرید مشتریان محصولات ایران خودرو (مورد مطالعه: مشتریان محصولات ایران خودرو در استان گیلان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني- بازاريابي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :شهرام گیلانی نیا, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : پژوهش حاضر با هدف بررسی ارزیابی تاثیر اعتبار نام تجاری به واسطه پرستیژ برند بر میزان تمایل به خرید مشتریان محصولات ایران خودرو در استان گیلان انجام گرفته است بطوریکه با توجه به نام تجاری و پرستیژ نام تجاری و میزان تمایل به خرید محصولات مورد بررسی قرار گرفت. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر شیوه گردآوری اطلاعات میدانی، روش تحقیق در مطالعه حاضر با توجه به شکل بیان فرضیه‌ها توصیفی و تحلیلی از نوع عِلّی است. جامعه آماری در این تحقیق شامل کلیه مشتریان محصولات ایران خودرو در استان گیلان می‌باشد، حجم جامعه آماری نامعلوم می‌باشد؛ لذا با استفاده از شیوۀ نمونه‌گیری غیراحتمالی در دسترس از این جامعه به نمونه گیری پرداخته شد. و با کمک فرمول کوکران حجم نمونه مورد نیاز برابر 384 پرسشنامه برآورد شد؛ در مجموع 410 پرسشنامه توزیع نمودیم و 395 مورد پرسشنامه برگشت داده شده قابل استفاده بود که تحلیل‌ها بر اساس داده‌های حاصل از این 395 پرسشنامه انجام گرفت. نحوۀ محاسبه حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران قابل مشاهده است. شامل پرسشنامه‌ی طراحی شده پس از آنکه روایی آن از طریق روایی محتوا و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت در کل جامعه آماری توزیع شد. و برای محاسبه ضریب آلفای کرونباخ از نسخه 23 نرم افزار SPSS استفاده شده است. یافته‌های تحقیق هم حاکی از معنادار بودن رابطه بین نام تجاری و پرستیژ نام تجاری و میزان تمایل به خرید محصولات ایران خودرو در استان گیلان وجود دارد.
كلمات كليدي : اعتبار نام تجاری، پرستیژ برند، بازاریابی و فروش، ارتباط با مشتریان، تمایل خرید مشتریان
تاريخ دفاع : 1397-7-21