بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940449110
نویسنده : مهسا جعفری
عنوان پایان نامه : بررسی تاثیر کیفیت ارتباط تجاری بر استمرار صادرات با توجه به عملکرد مالی و عملکرد استراتژیک بنگاه‌های کوچک و متوسط (مورد مطالعه : استان گیلان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني - مديريت تحول
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , فرزین اربابی,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده علاوه بر توسعه‌ی صادرات، موضوعاتی مانند استمرار صادرات و تامین رضایت صادرکنندگان از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا استمرار صادرات به استمرار توليد، توسعة سرمايه گذاري‌هاي جديد و افزایش اشتغال موجود منجر خواهد شد. هدف اصلي اين تحقيق سنجش تاثیر کیفیت ارتباط تجاری بر استمرار صادرات با توجه به عمالکرد مالی و استراتژیک بنگاه‌های کوچک و متوسط استان گیلان است. از اینرو داده‌های 246 بنگاه تحت نمونه‌ی آماری انتخاب شده اند. برای نمونه گیری از روش تصادفی ساده استفاده شده است. هم‌چنین محقق رابطه بین ویژگی‌های سازمانی در شرایط خاصی را بررسی کرده است، لذا سطح تجزیه و تحلیل سازمانی خواهد بود. . تحلیل داده ها از طریق آمار توصیفی و آمار استنباطی از طریق معادلات ساختاری و با استفاده از نرم افزار لیزرل استفاده شده است. روش گردآوری داده ها میدانی و ابزار گردآوری داده‌ها، پرسشنامه است. روایی پرسشنامه با استفاده از روایی صوری و تحلیل عاملی (0.798) و پایائی آن با گزارش ضریب آلفای کرونباخ (0.948) مورد تائید قرار گرفت. نتایج حاصل نشان داد که کیفیت ارتباط تجاری بر استمرار صادرات با توجه به نقش میانجی عملکرد مالی، عملکرد استراتژیک و رضایت صادرکنندگان اثر مثبت و معنی داری دارد و همچنین عملکرد جاری بازار نیز بر شدت رقابت و کارایی هزینه اثر مستقیم و معنی داری دارد.
كلمات كليدي : کلمات کلیدی: کیفیت ارتباط تجاری، عملکرد مالی، عملکرد استراتژیک، رضایت صادرکننده، استمرار صادرات.
تاريخ دفاع : 1397-06-21