بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 950155093
نویسنده : زینب زهرابی
عنوان پایان نامه : تأثیر گرایش به بازارگرایی بر عملکرد کسب و کار از طریق گرایش به یادگیری و نوآوری (مطالعه موردی آزمایشگاه¬های تشخیص طبی استان گیلان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مدیریت بازرگانی-مدیریت بازاریابی
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :علی قلی پور سلیمانی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : هدف اصلی اين تحقيق توصیفی- پیمایشی، تأثیر گرایش به بازارگرایی بر عملکرد کسب و کار از طریق گرایش به یادگیری و نوآوری در آزمایشگاه¬های تشخیص طبی استان گیلان می¬باشد. جامعه آماری این تحقیق تمامی پزشکان و کارشناسان ارشد آزمایشگاه¬های استان گیلان (357=N) بود که با استفاده از فرمول کوکران تعداد 236 نفر به¬عنوان نمونه تعیین شد که این تعداد با روش نمونه¬گیری تصادفی انتخاب شدند. ابزار تحقیق شامل پرسشنامه¬ای شامل پنج بخش بود. بخش اول ویژگی¬های فردی و بخش دوم بازارگرایی، بخش سوم گرایش به یادگیری، بخش چهارم نوآوری و نهایتاً بخش پنجم عملکرد را مورد بررسی قرار می¬داد. جهت تعیین روایی صوری و محتوایی پرسشنامه از نظر کارشناسان استفاده شد و پایایی آن نیز بر اساس آلفای کرونباخ 978/0 محاسبه گردید که حاکی از پایایی ابزار اندازه¬گیری می¬باشد. تجزیه و تحلیل داده¬ها با استفاده از نرم¬افزارهای SPSS19 و Lisrel8.8 در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی صورت گرفت. یافته¬ها نشان داد که بازارگرایی و گرایش به یادگیری بر نوآوری تأثیرگذار است. همچنین نوآوری نقش میانجی بر تأثیر بازارگرایی بر عملکرد کسب و کار دارد.
كلمات كليدي : کلمات کلیدی: بازارگرایی، گرایش به یادگیری، نوآوری و عملکرد کسب و کار
تاريخ دفاع : 1397-6-18