بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 950300447
نویسنده : مریم حسین فکر
عنوان پایان نامه : تأثیر مشتری مداری بر رضایت شغلی با نقش میانجی‌گری نیروی کار احساسی و تعدیل گری موقعیت شغلی (موردمطالعه: کارکنان اداره استاندارد استان گیلان)
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني-بازرگاني داخلي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , وحید رضا میرابی,
استاد مشاور () : ,
چكيده : رضایت شغلی یکی از مهم ترین عناصری است که موجب بهره وری کارکنان در زمینه های مختلف شغلی بوده و موجب بهبود عملکرد فرد و سازمان می شود. این تحقیق به بررسی تأثیر مشتری مداری بر رضایت شغلی با نقش میانجی‌گری نیروی کار احساسی و تعدیل گری موقعیت شغلی در کارکنان اداره استاندارد استان گیلان پرداخته است. فرضیه های مطرح شده در این تحقیق عبارتند از مشتری مداری بر رضایت شغلی با نقش میانجی‌گری نیروی کار احساسی و تعدیل گری موقعیت شغلی تأثیر معناداری دارد، مشتری مداری بر رضایت شغلی تأثیر مثبتی دارد، مشتری مداری بر کار عمیق تأثیر مثبتی دارد، مشتری مداری بر کار سطحی تأثیر منفی دارد، کار عمیق بر رضایت شغلی تأثیر مثبتی دارد، کار سطحی بر رضایت شغلی تأثیر منفی دارد، مشتری مداری بر رضایت شغلی با میانجی‌گری کار عمیق تأثیر مثبتی دارد، مشتری مداری بر رضایت شغلی با میانجی‌گری کار سطحی تأثیر منفی دارد، مشتری مداری بر کار احساسی با تعدیل گری موقعیت شغلی تأثیر معناداری دارد، کار احساسی بر رضایت شغلی با تعدیل گری موقعیت شغلی تأثیر معناداری دارد. این تحقیق براساس نوع هدف کاربردی است. روش گردآوری داده‌ها میدانی بوده است. به منظور گردآوری اطلاعات از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق حاضر 100 نفر از کارکنان اداره در استان گیلان هستند. روش نمونه برداری در تحقیق حاضر، نمونه برداری غیراحتمالی در دسترس است. 80 نفر به عنوان نمونه از عنوان نمونه از طریق فرمول کوکران برای جامعه محدود به دست آمد. برای بررسی پایایی پرسشنامه از آلفای کرونباخ بهره برداری شد که برای همه‌ی متغیرها بالاتر از 7/0 بدست آمد. جهت تجزیه و تحلیل داده‌ها از معادلات ساختاری از نرم افزارهایSPSS SMART PLS2استفاده شد. از ده فرضیه ارائه شده در تحقیق6فرضیه به لحاظ آماری مورد تأیید قرار گرفت و 4 فرضیه مورد تأیید قرار نگرفت. فرضیه های مورد تأیید عبارتند از مشتری مداری بر رضایت شغلی با نقش میانجی‌گری نیروی کار احساسی و تعدیل گری موقعیت شغلی تأثیر معناداری دارد، ، مشتری مداری بر کار عمیق تأثیر مثبتی دارد، مشتری مداری بر کار سطحی تأثیر منفی دارد، کارعمیق بر رضایت شغلی تأثیر مثبتی دارد، کار سطحی بر رضایت شغلی تأثیر منفی دارد. فرضیه هایی که مورد تأیید قرار نگرفتند عبارتند از ( تأثیر مشتری مداری برکاراحساسی با تعدیل گری موقعیت شغلی، تأثیر کاراحساسی بررضایت شغلی با تعدیل گری موقعیت شغلی، تأثیر مشتری مداری بر رضایت شغلی و تأثیر مشتری مداری بررضایت شغلی با تعدیل گری موقعیت شغلی) مورد تأیید قرار نگرفت.
كلمات كليدي : رضایت شغلی، کار سطحی، کار عمیق، مشتری مداری، موقعیت شغلی
تاريخ دفاع : 1396-06-21