بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 900763917
نویسنده : سعید هادی پور لیموئی
عنوان پایان نامه : تاثیر تعامل گرایی کارکنان سازمان بر رضایت مشتریان و تمایل به رفتار وفادارانه آنها در شرکتهای فعال در صنعت IT گیلان
دانشكده : دانشکده مدیریت و حسابداری
گروه تحصيلي : مدیریت
رشته/گرایش تحصيلي : مديريت بازرگاني- بازاريابي
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :مریم اوشک سرایی, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : صنعت IT یکی از پرسودترین و دشوارترین بازارها برای فعالیت به شمار می رود هر ساله شرکتهای بسیاری به این بازار ورود می کنند اما چندسالی است که رکود اقتصادی جهان فعالیت در این بازار را بسیار سخت نموده است و هر روزه شرکتهای بسیاری از پرخه رقابت خارج می شوند.براستی چگونه می توان در چنین بازاری به فعالیت اقتصادی خود ادامه داد؟ آیا جز این است که رکن اصلی هر فعالیت اقتصادی مشتری است؟ تحقیق حاضر تحقیقی حوضه علوم انسانی بوده و به بررسی روابط میان مشتری و فروشنده پرداخته است. این تحقیق با بررسی تاثیر تعامل گرایی کارکنان سازمان بر رضایت مشتریان و تمایل به رفتار وفادارانه مشتریان در شرکتهای فعال در صنعت IT گیلان از روش غیر احتمالی در دسترس به پخش پرسشنامه ها در میان 44 شرکت فعال در این صنعت پرداخته از 440 پرسشنامه پخش شده 397 پرسشنامه قابل استفاده جمع آوری شد که نرخ بازگشت پرسشنامه 22/90 درصد بوده از این نظرات 384 پرسشنامه مشتریان شرکتها مورد تحلیل قرارگرفته است و تحلیل نتایج تحقیق با استفاده از فنون معادلات ساختاری حاکی از این امر بود که مشتریان بر این اعتقادند که تعامل گرایی کارکنان سازمان بر رضایت مشتریان و تمایل به رفتار وفادارانه آنها تاثیر گذار است و تمامی فرضیات دیگر نیز در این تحقیق مورد تایید قرار گرفتند.
كلمات كليدي : مدیریت ارتباط با مشتری، تعامل گرایی، تمایل به رفتار وفادارانه
تاريخ دفاع : 1394-11-28