بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 940138759
نویسنده : صدیقه جاوید طبع پسند
عنوان پایان نامه : مقایسه سبک مقابله با استرس، باورهای فراشناختی و اضطراب امتحان در دانش آموزان رشتۀ نظری و کاردانش
دانشكده : دانشکده علوم انسانی
گروه تحصيلي : روانشناسی
رشته/گرایش تحصيلي : روانشناسی عمومی
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (عضو هیات علمی مرکز) :بهمن اکبری گوابری, ,
استاد مشاور () : ,
چكيده : چکیده این پژوهش با هدف مقایسه سبک مقابله با استرس، باورهای فراشناختی و اضطراب امتحان در دانش آموزان رشتۀ نظری و کاردانش شهر رشت انجام شد. طرح پژوهش پس رویدادی علی ـ مقایسه ای است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دختر مقطع نظری و کاردانش ناحیه 1 شهر رشت که در سال تحصیلی 96-95 مشغول به تحصیل مي باشند. حجم نمونه 200 نفر که نمونه مورد بررسی شامل 100دانش آموز نظری و 100 دانش آموز کاردانش می باشد. به منظور گرد آوری داده ها از پرسشنامه سبک‌های مقابله با فشار روانی (CISS)اندلر و پارکر، پرسشنامۀ فراشناخت (MCQ-30)کارترایت‌هاتن، ولز و پرسشنامه اضطراب امتحان ((TAI استفاده شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از روش آمار توصیفی (میانگین، انحراف معیار) و آمار استنباطی و آزمون t مستقل و تحلیل واریانس چند متغیره، استفاده شده است. کلیه تجزیه و تحلیل آماری در این تحقیق به کمک نرم افزار آماری SPSS صورت گرفته است. تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که تفاوت سبک های مقابله با استرس ، باورهای فراشناختی و اضطراب امتحان دانش آموزان رشته های نظری و کار و دانش با 699/0= s Lambdaو wilk، 58/15 = (181،5) F از نظر آماری معنادار است(01/0>P) . نتایج نشان داد که سبک های مقابله با استرس، باورهای فراشناختی و اضطراب امتحان در دانش آموزان رشته های نظری و کاردانش متفاوت است.
كلمات كليدي : کلید واژگان: سبک مقابله با استرس، باورهای فراشناختی، اضطراب امتحان.
تاريخ دفاع : 1396-4-26