بازگشت به بانک اطلاعات پایان نامه ها

شماره دانشجویی : 930348884
نویسنده : افسانه آرام
عنوان پایان نامه : بررسی اثر روش فرنالد در کاهش اختلال خواندن و نوشتن زبان انگلیسی
دانشكده : دانشکده تحصیلات تکمیلی و مجتمع فنی
گروه تحصيلي : روانشناسی
رشته/گرایش تحصيلي : روانشناسی بالينی
مقطع تحصيلي : کارشناسی ارشد
استاد راهنما (استاد مدعو) : , دکتر محسن مشکبید حقیقی,
استاد مشاور () : ,
چكيده : این پژوهش با هدف شناسایی اثربخشی روش چند حسی فرنالد (روش نظام دار واکت) بر کاهش مشکلات اختلالات خواندن و نوشتن زبان آموزان زبان انگلیسی اجرا شده است. روش پژوهش شبه آزمایشی بوده و برای این کار 40 نفر از زبان آموزان دارای اختلال خواندن و نوشتن در زبان انگلیسی(بر اساس علایم آزمون وکسلر، مشاهدات مدرسان زبان و نمره آزمون خواندن و نوشتن) از میان 90 زبان آموز دارای اختلال به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه (هر گروه 20 نفر) چیدمان شدند. طی دوازده جلسه روش چند حسی فرنالد بر روی گروه آزمایش اجرا و در نهایت نمره آزمون مجدد خواندن و نوشتن دو گروه توسط فرمول استنباطی تحلیل کوواریانس مورد مقایسه قرار گرفت. نتایج نشان داده است که آموزش به روش چند حسی فرنالد سبب کاهش مشکلات خواندن زبان انگلیسی (001/0 , α = 62/101 = (36، 1) F) و سبب کاهش مشکلات نوشتن زبان انگلیسی (001/0 α = , 19/40 = (36، 1) F ) در گروه آزمایش شده است.
كلمات كليدي : کلیدواژگان: روش چند حسی فرنالد ،واکت ،اختلال خواندن ،اختلال نوشتن، زبان انگلیسی
تاريخ دفاع : 1395-6-31